Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
625 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
07. 02. 2025, meniny má: Vanda
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
orava.sme.sk
16084
18. 06. 2010
Celkový počet hlasov: 1180
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
Cyklotrasy okolo Tatier začal Euroregión Tatry pripravovať ešte v roku 2007. Do konca marca mal projektant pripraviť prvé tri etapy – okolo Kežmarku, Liptovského Mikuláša a na hornej Orave od Trstenej po Suchú horu. Návrh trasy a rozpočtu mali schváliť poslanci obecných zastupiteľstiev. Nie všetky obce však projekt podporujú.
Začiatkom marca zvolal starosta Liesku Martin Dreveňák mimoriadne zastupiteľstvo. Na riadnom totiž poslanci cyklotrasu neschválili. „Bolo to robené veľmi narýchlo. Euroregión Tatry pripravoval projekt dva roky, no nakoniec sa všetko robilo za pár týždňov,“ povedal starosta Martin Dreveňák. „Nemali sme potrebné informácie, projekt,rozpočet, nevedeli sme, ako by trasa mala vyzerať, ako sa zabezpečia vysoké násypy – zvršky bývalej železnice proti prípadnému pádu cyklistu. Boli i výhrady k trase. Navrhovala sa aj úprava pre cyklistov po už jestvujúcej asfaltovej poľnej cesty, ktorá ide niekoľko metrov od navrhovanej. Podrobnosti, aj keď nie všetky, sme sa dozvedeli dve hodiny pred mimoriadnym zastupiteľstvom. Práve preto poslanci projekt na prvý raz neschválili.“ Aj napriek viacerým výhradám voči predkladanému návrhu lieseckí poslanci napokon návrh schválili. Nie však jednohlasne. Všetky obce, ktorými cyklotrasa povedie, musia prispieť aj finančne. Lieseckým chotárom povedie najdlhší, viac ako päť a pol kilometrový úsek. Jeho príprava vyjde na približne 434 tisíc eur, čo bude obecný rozpočet stáť cca 21 700 eur. Obec bude musieť cyklotrasu udržiavať.
„Máme problémy s údržbou ciest v obci. Poslanci pozerajú aj na to, že naši ľudia budú chodiť po blate, no cyklotrasu budeme musieť upravovať,“ hovorí starosta. „Navyše, trasa je ďaleko od dediny, či teda pomôže turistickému ruchu v našej dedine, je otázne,“ hovorí Martin Dreveňák. Liesečanom sa nepáči ani navrhovaný povrch trasy, celá bude štrková. „Keď už máme niečo robiť, tak poriadne. Ak by bola cestička asfaltová, mohli by ju využívať aj korčuliari a vozíčkari.“ Pred tromi rokmi navrhol Euroregión Tatry 277 kilometrov dlhú historickú, kultúrno-prírodnú cestu okolo Tatier. Povedie od Kežmarku cez Poprad, Liptov, naprieč Oravou po Suchú horu, na poľskej strane má končiť v Novom Targu. Na slovenskej strane zastrešuje projekt cyklotrás Kežmarok, na poľskej gmina Czarny Dunajec. V nedávno predloženom projekte je cyklocesta nakreslená od Trstenej po Suchú Horu. V trstenskom chotári projektant naplánoval 3,6 kilometrový úsek, Lieskom 5,6 km, okolo Hladovky 3,3 km a okolo Suchej Hory 1,8 km.Cyklocesta povedie po trase niekdajšej železnice, keďže len tam sú vysporiadané pozemky.
Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 64 | T: 0.493212
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne