Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

625 územných plánov

947 článkov

4807 fotografií

online návštevníkov

07. 02. 2025, meniny má: Vanda

Aktuality

Nový územný plán Mesta Košice

snimka-obrazovky-2024–06–07–085912.png

Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.

07. 06. 2024 | viac

Urban Upgrades 2022

uu22-atrium-web-archinfo.png

Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.

27. 10. 2022 | viac

Mestské zásahy Tatry

tatry-fb-cover-2×.png

Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.

04. 02. 2019 | viac

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

41%

Nie

34%

Nedá sa zovšeobecňovať

25%

Obce by mali investovať do cyklotrasy, no nemajú ani na vlastné cesty

bb-sucha-hora5v.jpg

Cyklotrasy okolo Tatier začal Euroregión Tatry pripravovať ešte v roku 2007. Do konca marca mal projektant pripraviť prvé tri etapy – okolo Kežmarku, Liptovského Mikuláša a na hornej Orave od Trstenej po Suchú horu. Návrh trasy a rozpočtu mali schváliť poslanci obecných zastupiteľstiev. Nie všetky obce však projekt podporujú.

Začiatkom marca zvolal starosta Liesku Martin Dreveňák mimoriadne zastupiteľstvo. Na riadnom totiž poslanci cyklotrasu neschválili. „Bolo to robené veľmi narýchlo. Euroregión Tatry pripravoval projekt dva roky, no nakoniec sa všetko robilo za pár týždňov,“ povedal starosta Martin Dreveňák. „Nemali sme potrebné informácie, projekt,rozpočet, nevedeli sme, ako by trasa mala vyzerať, ako sa zabezpečia vysoké násypy – zvršky bývalej železnice proti prípadnému pádu cyklistu. Boli i výhrady k trase. Navrhovala sa aj úprava pre cyklistov po už jestvujúcej asfaltovej poľnej cesty, ktorá ide niekoľko metrov od navrhovanej. Podrobnosti, aj keď nie všetky, sme sa dozvedeli dve hodiny pred mimoriadnym zastupiteľstvom. Práve preto poslanci projekt na prvý raz neschválili.“ Aj napriek viacerým výhradám voči predkladanému návrhu lieseckí poslanci napokon návrh schválili. Nie však jednohlasne. Všetky obce, ktorými cyklotrasa povedie, musia prispieť aj finančne. Lieseckým chotárom povedie najdlhší, viac ako päť a pol kilometrový úsek. Jeho príprava vyjde na približne 434 tisíc eur, čo bude obecný rozpočet stáť cca 21 700 eur. Obec bude musieť cyklotrasu udržiavať.

„Máme problémy s údržbou ciest v obci. Poslanci pozerajú aj na to, že naši ľudia budú chodiť po blate, no cyklotrasu budeme musieť upravovať,“ hovorí starosta. „Navyše, trasa je ďaleko od dediny, či teda pomôže turistickému ruchu v našej dedine, je otázne,“ hovorí Martin Dreveňák. Liesečanom sa nepáči ani navrhovaný povrch trasy, celá bude štrková. „Keď už máme niečo robiť, tak poriadne. Ak by bola cestička asfaltová, mohli by ju využívať aj korčuliari a vozíčkari.“ Pred tromi rokmi navrhol Euroregión Tatry 277 kilometrov dlhú historickú, kultúrno-prírodnú cestu okolo Tatier. Povedie od Kežmarku cez Poprad, Liptov, naprieč Oravou po Suchú horu, na poľskej strane má končiť v Novom Targu. Na slovenskej strane zastrešuje projekt cyklotrás Kežmarok, na poľskej gmina Czarny Dunajec. V nedávno predloženom projekte je cyklocesta nakreslená od Trstenej po Suchú Horu. V trstenskom chotári projektant naplánoval 3,6 kilometrový úsek, Lieskom 5,6 km, okolo Hladovky 3,3 km a okolo Suchej Hory 1,8 km.Cyklocesta povedie po trase niekdajšej železnice, keďže len tam sú vysporiadané pozemky.

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 64 | T: 0.493212

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne