Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
626 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
08. 02. 2025, meniny má: Zoja
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
Ateliéry a autori: Ilja Skocek, Rado Zelik
Autorský tím zásahu: Ilja Skocek, Rado Zelik
Názov projektu: Drevený most
Miesto/lokalita zásahu: Bratislava
DREVENÝ MOST. Nové pešie premostenie Staromestskej ulice. Nové trasovanie pešieho ťahu z mesta na hradný kopec. Romantické Rudnayovo námestie, prechádzka poza Dóm sv. Martina, pohľad do starobylej Kapitulskej ulice, schodisko (výťah) na mestské hradby a DREVENÝ MOST , ktorý vyústi pri Dome dobrého pastiera na Židovskej ulici, nahradia bezútešný, špinavý, posprejovaný, billboardami oblepený podchod (podjazd) popod Nový most, s jeho strmým schodiskom na jednej a kulisou pamätníka holokaustu na druhej strane. DREVENÝ MOST je uvažovaný ako dočasný, keď počas výstavby Vydrice bude jestvujúci podchod ešte menej použiteľný ako doposiaľ a pokým Staromestskú ulicu nepohltí očakávaný developerský projekt.
Premostenie navrhnuté ako drevená priehradová konštrukcia je inšpirované arkierom mestských hradieb a má charakter dočasnej fortifikačnej stavby. Priehradový nosník umožňuje preklenutie Staromestskej ulice bez podporných stĺpov v cestnom telese. Konštrukciu samotnú by bolo možné zmontovať priamo na mieste, z hotových dielcov pomocou autožeriavov, tak aby nedošlo k obmedzeniu premávky tejto mestskej tepny.
Realizácia projektu by si vyžadovala zásah do betónového zábradlia oporného múru na strane hradného kopca a zásah do hradieb a ich nástupného schodiska na strane mesta. Pri upravenom schodisku je umiestnený výťah pre imobilných, čím by sa celá trasa stala bezbariérovou .Riešilo by to aj bezbariérový nástup na promenádu mestského hradobného systému.
discussionCopyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne