Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
626 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
08. 02. 2025, meniny má: Zoja
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
Ateliéry a autori: SIEBERT + TALAŠ
Autorský tím zásahu: Ondrej Horváth, Andrej Mankovecký, Martin Marušinec, Matej Siebert
Názov projektu: Pražská spojka
Miesto/lokalita zásahu: Bratislava
Jedna z najpoddimenzovanejších ulíc v Bratislave je Jaskový rad. Limitovaný z jednej strany stúpajúcim svahom, z druhej strany terén klesajúci k železnici, popri nej hlavná mestská radiála – Pražská ulica. Doprava. Úzky Jaskov rad. Bývanie. Relax. Dá sa s tým niečo robiť?
Na mieste, kde Cesta na Kamzík schádza na Jaskový rad, narazíme na ďalší problém. Cesta na Kamzík končí kolmicou. Na bicykli treba mať dobré brzdy. A potom už len doprava na Kramáre a doľava smer centrum. A to sme na úzkej frekventovanej ulici. Predstava víkendového relaxu. Dá sa s tým niečo robiť?
Náš návrh sa skladá z dvoch nadväzujúcich riešení. Rozšírenie úzkej ulice Jaskového radu o vyloženú promenádu, ktorá by okamžite zatraktívnila územie. Profil doterajšej cesty, kde nám úzky chodník na jednej strane a minimálna šírka cesty a úzky chodník na strane druhej, nedávajú veľa pohody, by bol zmenený v prospech všetkých. Doterajší chodník na spodnej strane by sa zmenil na pozdĺžne parkovanie prestriedané so zeleňou, filtrujúcou nepriaznivý vplyv Pražskej ulice.
Tam, kde sa dnes začína prudký spád a výška nad zapustenou železnicou je miestami 12–15m, by začínala pešia promenáda. Štvormetrová šírka umožní okrem pešieho pohybu aj alternatívu s umiestnením drobných služieb (malá kaviareň, kvety, čitáreň, fast food,…). Prvky týchto prevádzok by bolo možné podľa potreby inštalovať, alebo naopak veľmi jednoducho odstrániť, keďže by išlo o systém typizovaných transportných kontajnerov, ktoré by sa jednoducho napájali do vyloženej konštrukcie terasy.
Súčasťou návrhu riešenia problémového územia je aj prepojenie Jaskového radu a Kalvárie na druhej strane Pražskej ulice, lávkou pre peších a cyklistov. Spojili by sa tým dve rekreačné oblasti – územie Kamzíka a Koliby, na druhej strane doliny Kalvária a Horský park. Kruhový tvar podčiarkuje charakter relaxu. Nie je to spojnica, ktorej prvoradou funkciou je skrátiť čas potrebný na prejdenie z bodu A do bodu B. Je to most spájajúci dve pomalé rezidenčné a rekreačné štvrte, preto sa to odráža aj na tvarosloví. Umožňuje si vybrať, kadiaľ človek pôjde, či zostať krúžiť na moste.
Umožňuje súťaživosť, ktorá k relaxu a športu patrí. Z konštrukčnej stránky je lávka zavesená, stĺpy sú umiestnené na miestach, kde sa v stiesnenej situácii mestskej dopravnej radiály a železnice nájde miesto, ktoré nebude kolidovať s inými determinantami. Z toho nám vzniká k pravidelnému tvaru lávky nepravidelný systém, výrazovo dopĺňajúci celok. V noci vyzerá osvetlená lávka ako veľká aura vznášajúca sa nad územím a akcentujúca jeden z hlavných vstupov a výjazdov do a z centra hlavného mesta.
discussionCopyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne