Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
626 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
11. 02. 2025, meniny má: Dezider
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
SME
15194
15. 09. 2008
Celkový počet hlasov: 759
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
Mali by sa stavať ďalšie električkové trate do Vajnôr či Devínskej Novej Vsi.
BRATISLAVA. Električky by mali premávať od Zlatých pieskov až do Vajnôr, koľajnice sa majú potiahnuť aj z Dúbravky na Devínsku Novú Ves. Zatiaľ všetko ostáva v návrhoch. V týchto lokalitách sa pripravuje výstavba priemyselných a obytných štvrtí Cepit a Lamačská Brána – mesto sa chce s investormi dohodnúť na spolufinancovaní.
„Základné plány sa už urobili, ale treba vytypovať konkrétne pozemky, kadiaľ by trať viedla,“ povedal hovorca dopravného podniku Peter Kavecký o prepojení do Vajnôr a zokruhovaní račianskej radiály. „Je to investícia mesta. Trate sa najskôr musia zaniesť do územného plánu.“ Dodal, že potom bude aj jasnejšie, kedy sa tam električky dostanú. Zatiaľ sa neurčito hovorí o niekoľkých rokoch.
Mária Račková z magistrátu povedala, že majú dopravnú štúdiu s tromi variantmi trás. Uvažuje sa o trati Rača – Vajnory – Cepit alebo Krasňany – Rendez – Vajnory – Cepit. Ďalšou možnosťou je spojenie Zlaté Piesky – Vajnory – Cepit a tiež kombinácia prvého alebo druhého variantu s tretím.
Nie je isté, či električky z Dúbravky pôjdu až do Devínskej, alebo len po Lamačskú Bránu. „Územný plán ráta s traťou až do Devínskej Novej Vsi,“ hovorí Račková. Podľa nej by riešenie mohlo byť jasnejšie, keď investor dokončí urbanistickú štúdiu novej štvrte.
Michal Dekánek zo združenia Mhd.sk hovorí, že električky pomôžu, aby sa po veľkej výstavbe doprava dramaticky nezhoršila. Zároveň je obslužnosť územia MHD výhodou pre investorov.
„Máme záujem, aby tam električka bola,“ povedala Tatiana Mikušová za spoločnosť Cepit. Očakáva, že s mestom budú o spolupráci podrobnejšie rokovať, až keď sa trate objavia v územnom pláne. Hovorca Penty Martin Danko povedal, že sú otvorení aj tomu, aby sa električka dostala až do Devínskej. „Teraz sme v štádiu príprav územia, tieto otázky sa budú riešiť až neskôr.“
Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 60 | T: 0.394441
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne