Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

625 územných plánov

947 článkov

4807 fotografií

online návštevníkov

20. 09. 2024, meniny má: Ľuboslav, Ľuboslava

Aktuality

Nový územný plán Mesta Košice

snimka-obrazovky-2024–06–07–085912.png

Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.

07. 06. 2024 | viac

Urban Upgrades 2022

uu22-atrium-web-archinfo.png

Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.

27. 10. 2022 | viac

Mestské zásahy Tatry

tatry-fb-cover-2×.png

Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.

04. 02. 2019 | viac

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

41%

Nie

34%

Nedá sa zovšeobecňovať

25%

Netradičné mosty z Nemecka

obr.2b

V Nemecku sa každé dva roky udeľuje cena za zaujímavý návrh a realizáciu mosta. Práve teraz v septembri je uzávierka prihlášok do ďalšieho ročníka tejto v Nemecku prestížnej ceny, ktorej výsledky sa nemecká odborná verejnosť dozvie v marci 2010.
Predchádzajúci ročník súťaže „Deutscher Br_ckenbaupreis 2008“ priniesol naozaj zaujímavé inšpirácie pre európsku odbornú verejnosť z realizovaných mostných stavieb v Nemecku.

Cenu Deutscher Br_ckenbaupreis udeľuje Komora nemeckých inžinierov v dvoch kategóriách. Prvou je kategória mostov pre cestnú automobilovú a železničnú dopravu a druhou sú mosty a lávky pre peších a bicyklistov. V každej kategórii sa vždy nominujú 3 diela, z ktorých odborná porota následne vyberie víťazné dielo.

Kategória mostov pre cestnú automobilovú a železničnú dopravu

V ostatnom ročníku súťaže zvíťazil, v kategórii mostov pre cestnú automobilovú a železničnú dopravu, Humboltov prístavný most na Berlínskej hlavnej železničnej stanici, ktorý je príkladom toho, že aj železničný most nemusí byť nevyhnutne masívny a ťažký. Most, ktorého spodná časť je oceľová a vrchná betónová je príkladom inovatívneho použitia ľahkej konštrukcie. Zaujímavé sú aj riešenia detailov. Obzvlášť pozitívne hodnotila odborná porota aj elegantné a harmonické napojenie tohto železničného mosta do celkového komplexu berlínskej železničnej stanice, ktorej autorom rekonštrukcie a dostavby je britský architektonický ateliér Normana Fostera (obr. 1).

obr.1a

obr.1a

obr.1b

obr.1b

Okrem víťazného mosta sú zaujímavé aj dva ďalšie mosty, ktoré boli v tejtokategórii nominované na cenu. Prvýmz nich je rekonštruovaný most SaaletalJena Gőschwitz, ktorý je ukážkou harmonickéhospojenia starej formy mostas novou nosnou konštrukciou (obr. 2).
obr.2b

obr.2b

obr.2a

obr.2a

Druhou nomináciou bol most vo Flensburgu, kde odborná porota ocenila najmä elegantný dynamický tvar konštrukcie mosta, jeho vhodné optické riešenie odhlučnenia od okolitej krajiny a dôsledné vybavenie mosta. Zvlášť ocenila vtipné a bezpečné riešenie osvetlenia mosta (obr. 3).

obr.3

obr.3

Kategória mostov pre peších a bicyklistov

V tejto kategórii zvíťazila lávka pre peších a bicyklistov cez rieku Rýn medzi obcami Weil nad Rýnom a Huningen. Porota ocenila najmä inovatívny prístup k návrhu lávky z hľadiska vybavenia, funkcie aj konštrukcie. Lávka je z ocele, v pôdoryse je asymetrická a prekvapujúco plynulo a elegantne umožňuje preklenúť prechod cez riečne údolie. Lávka je príkladom moderného staviteľského umenia, nie je mohutná a neforemná, ale naopak elegantná, subtílna a vhodne zakomponovaná do krajiny. Jej dĺžka je 230 m (obr. 4).

obr.4

obr.4

Ďalšími nominovanými v tejto kategórii bol hraničný most cez rieku Inn pri Wernsteine-Neuburgu. Ide o most na nemecko-rakúskych hraniciach, ktorý má tiež elegantnú, ľahkú a minimalizovanú konštrukciu, vhodne zakomponovanú do krajiny (obr. 5).

obr.5

obr.5

Druhou nominovanou lávkou je lávka v Gessentali pri Ronnenburgu. Ide o jednu z najdlhších a najinovatívnejších drevených lávok v Nemecku. Je príkladom technicky dokonalého riešenia, ktoré sa prispôsobuje krajine a pôsobí v nej veľmi poeticky (obr. 6).

obr.6

obr.6

titulka-mala-mala.jpg titulka-nrd-ix-mala.jpg

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 73 | T: 0.571158

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne