Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
625 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
20. 09. 2024, meniny má: Ľuboslav, Ľuboslava
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
Darina Lalíková
VBI
22367
10. 12. 2009
Celkový počet hlasov: 1434
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
V Nemecku sa každé dva roky udeľuje cena za zaujímavý návrh a
realizáciu mosta. Práve teraz v septembri je uzávierka prihlášok do
ďalšieho ročníka tejto v Nemecku prestížnej ceny, ktorej výsledky sa
nemecká odborná verejnosť dozvie v marci 2010.
Predchádzajúci ročník súťaže „Deutscher Br_ckenbaupreis 2008“
priniesol naozaj zaujímavé inšpirácie pre európsku odbornú verejnosť
z realizovaných mostných stavieb v Nemecku.
Cenu Deutscher Br_ckenbaupreis udeľuje Komora nemeckých inžinierov v dvoch kategóriách. Prvou je kategória mostov pre cestnú automobilovú a železničnú dopravu a druhou sú mosty a lávky pre peších a bicyklistov. V každej kategórii sa vždy nominujú 3 diela, z ktorých odborná porota následne vyberie víťazné dielo.
V ostatnom ročníku súťaže zvíťazil, v kategórii mostov pre cestnú automobilovú a železničnú dopravu, Humboltov prístavný most na Berlínskej hlavnej železničnej stanici, ktorý je príkladom toho, že aj železničný most nemusí byť nevyhnutne masívny a ťažký. Most, ktorého spodná časť je oceľová a vrchná betónová je príkladom inovatívneho použitia ľahkej konštrukcie. Zaujímavé sú aj riešenia detailov. Obzvlášť pozitívne hodnotila odborná porota aj elegantné a harmonické napojenie tohto železničného mosta do celkového komplexu berlínskej železničnej stanice, ktorej autorom rekonštrukcie a dostavby je britský architektonický ateliér Normana Fostera (obr. 1).
obr.1a
obr.1b
obr.2b
obr.2a
Druhou nomináciou bol most vo Flensburgu, kde odborná porota ocenila najmä elegantný dynamický tvar konštrukcie mosta, jeho vhodné optické riešenie odhlučnenia od okolitej krajiny a dôsledné vybavenie mosta. Zvlášť ocenila vtipné a bezpečné riešenie osvetlenia mosta (obr. 3).
obr.3
V tejto kategórii zvíťazila lávka pre peších a bicyklistov cez rieku Rýn medzi obcami Weil nad Rýnom a Huningen. Porota ocenila najmä inovatívny prístup k návrhu lávky z hľadiska vybavenia, funkcie aj konštrukcie. Lávka je z ocele, v pôdoryse je asymetrická a prekvapujúco plynulo a elegantne umožňuje preklenúť prechod cez riečne údolie. Lávka je príkladom moderného staviteľského umenia, nie je mohutná a neforemná, ale naopak elegantná, subtílna a vhodne zakomponovaná do krajiny. Jej dĺžka je 230 m (obr. 4).
obr.4
Ďalšími nominovanými v tejto kategórii bol hraničný most cez rieku Inn pri Wernsteine-Neuburgu. Ide o most na nemecko-rakúskych hraniciach, ktorý má tiež elegantnú, ľahkú a minimalizovanú konštrukciu, vhodne zakomponovanú do krajiny (obr. 5).
obr.5
Druhou nominovanou lávkou je lávka v Gessentali pri Ronnenburgu. Ide o jednu z najdlhších a najinovatívnejších drevených lávok v Nemecku. Je príkladom technicky dokonalého riešenia, ktoré sa prispôsobuje krajine a pôsobí v nej veľmi poeticky (obr. 6).
obr.6
Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 73 | T: 0.571158
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne