Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

620 územných plánov

946 článkov

4805 fotografií

online návštevníkov

16. 05. 2022, meniny má: Svetozár

Aktuality

Mestské zásahy Tatry

tatry-fb-cover-2×.png

Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.

04. 02. 2019 | viac

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Diskusné stretnutie k Manuálu tvorby verejného priestoru

img-20180303–192534.jpg

V poradí prvé stretnutie s verejnosťou k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestorov Prešova zorganizovali Atrium Architekti v Libresso caffe 3.3.2018 v Prešove.

07. 03. 2018 | viac

Diskusia k téme verejných priestorov Prešova.

Radi by sme Vás srdečne pozvali na podujatie Verejné priestory Prešov, ktoré predstavuje prvé zo série diskusno — participačných stretnutí k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestranstiev Prešov.

22. 02. 2018 | viac

Autor

Marián Gogola

Zdroj

mulica

Zobrazení

15408

Dátum vydania

23. 08. 2010

Kategórie článku

Súvisiace články

Hodnotenie článku

Článok sa mi páči / nepáči

48%

Celkový počet hlasov: 901

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

41%

Nie

34%

Nedá sa zovšeobecňovať

25%

Pohľad na Velo-city Global Copenhagen 2010 skúsenosti a poznatky (1.časť)

velocity-201e.jpg

Pohľad na Velo-city Global Copenhagen 2010, konferenciu zameranú na cyklistickú dopravu a všetko s ňou súvisiace a to priamo v „Mekke“ cyklodopravy v Kodani.
Ide o najväčšiu svetovú konferencia zameranú na riešenie cyklistickej dopravy.

Tento rok som mal možnosť zúčastniť sa jedinečnej konferencie zameranej na cyklistickú dopravu a všetko s ňou súvisiace a to priamo v „Mekke“ cyklodopravy v Kodani. Aj keď som sa nezúčastnil všetkých dní konferencie, aj tak som nadobudol viaceré skúsenosti a poznatky, s ktorými sa chcem podeliť. V Kodani sa na bicykli jazdí skutočne vo veľkom. Ohromilo ma to už pri ceste zo železničnej stanice. Modré kodanské cestičky pre cyklistov má oslovili hneď na začiatku.

velocity-201–1.jpg
Obyvatelia Kodane na bicykli na typicky modrej cestičke pre cyklistov.

Myslím, že lepšie miesto na konferenciu ani nemohlo byť vybraté. Účastníci si pri registrácii mohli zarezervovať bicykel, ktorým potom mohli objavovať konkrétne riešenia v rámci Kodane. Ak ste potrebovali na ňom niečo upraviť alebo nastaviť, pokojne vám pomohli pracovníci požičovne. Štruktúra a organizácia konferencie bola zaujímavá, okrem hlavného auditória, kde sa vždy ráno na začiatku konferencie a na konci dňa konali hlavné prednášky cyklistických expertov zo sveta, prebiehalo naraz niekoľko paralelných prednášok v rámci tematických blokov. Samozrejme, že sa nedali postíhať všetky. Musel som si teda vybrať tie, ktoré ma zaujali. Okrem toho prebiehala na konferencii aj výstava riešení cyklodopravy zo sveta, kde sa prezentovali najrozličnejšie spoločnosti, ktoré sa zoberajú, či už vývojom parkovacích systémov alebo systémov na monitorovanie cyklistov a pod. K dispozícii bolo viacero firiem, ktoré prezentovali systémy parkovania bicyklov, ktoré môžu byť, či už na stanici alebo na iných miestach.
Na obrázkoch vidieť rozličné systémy parkovania a uskladnenia bicyklov.

velocity-201–2.jpg
Dánsky parkovací systém Falco

velocity-201–3.jpg
Nenáročný parkovací systém z Holandska

velocity-201–4.jpg
Holandský automatizovaný systém parkovania bicyklov

Samozrejme zastúpenie tu mali aj Dáni, ktorí vyrábajú parkovacie systémy ako aj systémy na monitorovanie cyklistov. Trošku vyššiu úroveň predstavujú automatické parkovacie systémy, ktoré vám dokážu odobrať bicykel a zaparkovať v nejakom sklade. Niekoľko spoločností tu predstavilo aj svoje systémy verejných bicyklov. Na obrázkoch vidieť verejné bicykle systému z Washingtonu ,D.C. (USA) a z Montrealu (Kanada).

velocity-201–5.jpg
Verejné bicykle Washingtonu,D.C (USA)

velocity-201–6.jpg
Systém verejných bicyklov z Montrealu (Kanada)

Hore uvedené americké systémy sú automatické a požadujú na zamknutie bicyklov elektrickú energiu. Ten montrealský navyše dokáže zúžitkovať energiu aj zo solárnych článkov.
Nemci naopak predstavili jednoduchý systém verejných bicyklov, ktoré pozostávajú iba z jednoduchých mestských bicyklov s vlastným dizajnom a stojanmi, kde sa tieto bicykle dajú zaparkovať.

velocity-201–7.jpg
Nemecký systém verejných bicyklov NextBike

Iné spoločnosti ponúkali parkovacie systémy so svojimi typickými stojanmi, ktoré sú obsluhované pomocou samoobslužných terminálov, napr. na kartu a pod.

velocity-201–9.jpg
Systém verejných bicyklov so samoobslužným terminálom

Okrem toho tu mali zastúpené niektoré krajiny svoje stánky, kde ponúkali rozličné materiály so skúsenosťami s rozvojom cyklistickej dopravy. Takéto stánky tu mali Holandsko, Dánsko, Nemecko a Francúzsko. Mňa zaujala Dánska cyklistická ambasáda (DCA). Predstavuje sieť súkromných spoločností, neziskových organizácii ako aj lokálnych autorít, ktorých cieľom je vymieňanie skúsenosti, prezentovanie dobrých riešení ako aj napomáhanie iným krajinám v rozvoji s cyklistickou dopravou. Spolupracujú napríklad aj s dánskou spoločnosťou zaoberajúcou sa rakovinou, kde majú zaujímavé výsledky, ktoré prezentujú cyklistickú dopravu ako významný činiteľ v prevencii rakoviny. So zástupcami DCA som mal zaujímavý rozhovor, že sú otvorený pomôcť aj nám na Slovensku. Svoje skúsenosti prezentovali už tento rok v Prahe, takže by určite zavítali aj k nám. Dobrý prístup a ukážka ako je možné prezentovať a robiť spoluprácu medzi viacerými druhmi dopravy prezentovali Dánske železnice, ktoré vo svojich červených vlakoch umožňujú bezplatnú prepravu bicykla v rámci Kodane.

velocity-201–10.jpg
Stánok dánskych železníc

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 71 | T: 0.484018

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne