Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
624 územných plánov
947 článkov
4806 fotografií
07. 12. 2023, meniny má: Ambróz
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
V poradí prvé stretnutie s verejnosťou k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestorov Prešova zorganizovali Atrium Architekti v Libresso caffe 3.3.2018 v Prešove.
Marián Gogola
15967
23. 08. 2010
Celkový počet hlasov: 958
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
Pohľad na Velo-city Global Copenhagen 2010, konferenciu zameranú na
cyklistickú dopravu a všetko s ňou súvisiace a to priamo v „Mekke“
cyklodopravy v Kodani.
Ide o najväčšiu svetovú konferencia zameranú na riešenie cyklistickej
dopravy.
Tento rok som mal možnosť zúčastniť sa jedinečnej konferencie zameranej na cyklistickú dopravu a všetko s ňou súvisiace a to priamo v „Mekke“ cyklodopravy v Kodani. Aj keď som sa nezúčastnil všetkých dní konferencie, aj tak som nadobudol viaceré skúsenosti a poznatky, s ktorými sa chcem podeliť. V Kodani sa na bicykli jazdí skutočne vo veľkom. Ohromilo ma to už pri ceste zo železničnej stanice. Modré kodanské cestičky pre cyklistov má oslovili hneď na začiatku.
Obyvatelia Kodane na bicykli na typicky modrej cestičke pre
cyklistov.
Myslím, že lepšie miesto na konferenciu ani nemohlo byť vybraté.
Účastníci si pri registrácii mohli zarezervovať bicykel, ktorým potom
mohli objavovať konkrétne riešenia v rámci Kodane. Ak ste potrebovali na
ňom niečo upraviť alebo nastaviť, pokojne vám pomohli pracovníci
požičovne. Štruktúra a organizácia konferencie bola zaujímavá, okrem
hlavného auditória, kde sa vždy ráno na začiatku konferencie a na konci
dňa konali hlavné prednášky cyklistických expertov zo sveta, prebiehalo
naraz niekoľko paralelných prednášok v rámci tematických blokov.
Samozrejme, že sa nedali postíhať všetky. Musel som si teda vybrať tie,
ktoré ma zaujali. Okrem toho prebiehala na konferencii aj výstava riešení
cyklodopravy zo sveta, kde sa prezentovali najrozličnejšie spoločnosti,
ktoré sa zoberajú, či už vývojom parkovacích systémov alebo systémov na
monitorovanie cyklistov a pod. K dispozícii bolo viacero firiem, ktoré
prezentovali systémy parkovania bicyklov, ktoré môžu byť, či už na
stanici alebo na iných miestach.
Na obrázkoch vidieť rozličné systémy parkovania a uskladnenia bicyklov.
Dánsky parkovací systém Falco
Nenáročný parkovací systém z Holandska
Holandský automatizovaný systém parkovania bicyklov
Samozrejme zastúpenie tu mali aj Dáni, ktorí vyrábajú parkovacie systémy ako aj systémy na monitorovanie cyklistov. Trošku vyššiu úroveň predstavujú automatické parkovacie systémy, ktoré vám dokážu odobrať bicykel a zaparkovať v nejakom sklade. Niekoľko spoločností tu predstavilo aj svoje systémy verejných bicyklov. Na obrázkoch vidieť verejné bicykle systému z Washingtonu ,D.C. (USA) a z Montrealu (Kanada).
Verejné bicykle Washingtonu,D.C (USA)
Systém verejných bicyklov z Montrealu (Kanada)
Hore uvedené americké systémy sú automatické a požadujú na zamknutie
bicyklov elektrickú energiu. Ten montrealský navyše dokáže zúžitkovať
energiu aj zo solárnych článkov.
Nemci naopak predstavili jednoduchý systém verejných bicyklov, ktoré
pozostávajú iba z jednoduchých mestských bicyklov s vlastným dizajnom a
stojanmi, kde sa tieto bicykle dajú zaparkovať.
Nemecký systém verejných bicyklov NextBike
Iné spoločnosti ponúkali parkovacie systémy so svojimi typickými stojanmi, ktoré sú obsluhované pomocou samoobslužných terminálov, napr. na kartu a pod.
Systém verejných bicyklov so samoobslužným terminálom
Okrem toho tu mali zastúpené niektoré krajiny svoje stánky, kde ponúkali rozličné materiály so skúsenosťami s rozvojom cyklistickej dopravy. Takéto stánky tu mali Holandsko, Dánsko, Nemecko a Francúzsko. Mňa zaujala Dánska cyklistická ambasáda (DCA). Predstavuje sieť súkromných spoločností, neziskových organizácii ako aj lokálnych autorít, ktorých cieľom je vymieňanie skúsenosti, prezentovanie dobrých riešení ako aj napomáhanie iným krajinám v rozvoji s cyklistickou dopravou. Spolupracujú napríklad aj s dánskou spoločnosťou zaoberajúcou sa rakovinou, kde majú zaujímavé výsledky, ktoré prezentujú cyklistickú dopravu ako významný činiteľ v prevencii rakoviny. So zástupcami DCA som mal zaujímavý rozhovor, že sú otvorený pomôcť aj nám na Slovensku. Svoje skúsenosti prezentovali už tento rok v Prahe, takže by určite zavítali aj k nám. Dobrý prístup a ukážka ako je možné prezentovať a robiť spoluprácu medzi viacerými druhmi dopravy prezentovali Dánske železnice, ktoré vo svojich červených vlakoch umožňujú bezplatnú prepravu bicykla v rámci Kodane.
Stánok dánskych železníc
Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 72 | T: 0.536365
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne