Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
625 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
20. 09. 2024, meniny má: Ľuboslav, Ľuboslava
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
Ing. arch. Tomáš Sobota,
archív autora
12523
27. 09. 2011
Celkový počet hlasov: 797
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
Ako vodič a zároveň človek, ktorý chodí (a jazdí) s otvorenými očami, už dlhodobo neviem pochopiť, ako je možné, že sa vďaka viacerým nešťastne riešeným zásahom stala jedna z najfrekventovanejších križovatiek v Banskej Bystrici doslova hrozbou z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky. Križovatka ulice Československej armády a Námestia slobody je sama osebe nebezpečná svojím dopravným zaťažením, tým, že nie je svetelne riadená, ale aj slabým výhľadom. Vybral som sa pešo urobiť niekoľko fotografií dokumentujúcich stav, ktorý je tu takmer dva roky bez povšimnutia.
Tento článok časopisu Urbanita si môžete prečítať v pôvodnej forme tu.
Vynára sa množstvo otázok. Vyjadroval sa Okresný dopravný inšpektorát k citylightom, ktoré lemujú chodník? Vyjadroval sa k megaboardu? Z praxe totiž viem, že legálne zasadiť strom alebo ker do blízkosti križovatky je takmer nemožné. Čo na to kompetentní – stavebný úrad, útvar hlavného architekta, dopravný odbor a príslušné orgány polície?
Poďme na úvod spolu zľava počítať na tomto panoramatickom pohľade, čo všetko sa na križovatke stretlo, prekáža vodičom v prehľade o križovatke a nevábne „dotvára“ priestor križovatky: svetelný reklamný pútač – elektrorozvody – opäť svetelný pútač – závažie a podnož megaboardu (ktorý, mimochodom, v Centrálnej mestskej zóne Banskej Bystrice aj tak nemá čo robiť) – štyri svetelné reklamné pútače za sebou. Do toho dať prednosť chodcom na prechode pred križovatkou aj za ňou, za mnou zápcha, predo mnou tiež… Nehovoriac o tom, že takto vzniklo námestie s nulovou urbanistickou mestotvornou hodnotou. Alebo – je to vlastne priestor, ktorý sa dá nazvať námestie?
A čo na to samotné reklamné agentúry, je to dobre cielená reklama? Keď vodič prechádza touto križovatkou a má dať niekomu bezkolízne prednosť, tak ho predsa konkrétna značka piva, destilátu či poistenia na megaboarde až tak nezaujímať nemôže. Pýtajme sa ďalej – preskúmal niekto, či megaboard nie je v rozpore s platným Územným plánom centrálnej mestskej zóny?
Alebo tak spraví na niečí podnet až prokuratúra? Netreba to skúmať predtým, než sa megaboard postaví? Kto a ako vlastne rozhoduje o kvalite priestoru, v ktorom žijeme?
„Ak dopravní policajti súhlasia s umiestnením bilbordu, mesto v súčasnej dobe nemá nástroj na zákaz osadenia bilbordu. Mesto v súčasnosti pripravuje nový územný plán s vymedzením zón usmerňujúcich aj zakazujúcich umiestňovanie bilbordov v meste,“ povedal k problematike umiestnenia bilbordov Ing. Stanislav Ferianc poverený vedením odboru výstavby a životného prostredia Mestského úradu Banská Bystrica a vedúci Stavebného úradu.
From the standpoint of a motorist and as a person who walks (and drives) with his eyes open, I have never understood how it is possible. Despite several unsuccessful attempts, one of the most crowded intersections in Banská Bystrica, Československá armada and Námestie slobody, remains a threat as regards traffic safety. The crossroads is unsafe as a result of its traffic intensity, poor visibility, and the lack of streetlights. I went out on foot to document in photos a situation that has gone unnoticed for almost two years.
Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 65 | T: 0.420922
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne