Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
625 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
08. 09. 2024, meniny má: Miriama
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
TÉMA: DOPRAVNÉ STAVBY
Editorial
Blýska sa na lepšie časy?
Dopravné stavby
Predstavujeme strategický projekt SR – T.T.T.
Rýchlostná cesta R1, prvý PPP projekt na Slovensku
Diaľnica D1 v úseku Jánovce – Studenec, objekt 205–00 Most na
diaľnici
Špeciál
Budú nám domy stavať roboty?
Architektúra
„Mestská estakáda“ v Považskej Bystrici
Výstavba vo svete
Most Broomielaw-Tradeston („Squiggly Bridge“)
Železničná stanica TGV Liège Guillemins, Belgicko
Tváre mesta
Tváre mesta 55. časť, Rozprávkové mestá
Pripravované investície
Sedačková lanová dráha, Tatranská Lomnica – Skalnaté Pleso
Ekonomika
Oceňovanie stavebných prác vo vybraných krajinách Európy
Most Broomielaw-Tradeston (tiež neformálne nazývaný aj „Squiggly
Bridge") je most cez rieku Clyde v meste Glasgow. Realizovala ho dánska
architektonická firma Dissing+Weitling. Výstavba mosta stála 7 miliónov
libier a používajú ho peší chodci a cyklisti. Automobilová doprava nie je
na moste povolená. Využíva dizajn zaveseného mosta, hoci s horizontálne
zakriveným rozpätím v tvare „S" i vonkajším hranením na oboch
zakriveniach.
Celý
článok si môžete prečítať tu.
Text: pripravila Martina Trnkusová
Foto(vizualizácia): www.flickr.com
V pondelok 31. mája 2010 v skorých ranných hodinách bola otvorená posledná časť považskej diaľnice D1 medzi obcami Sverepec a Vrtižer. Skôr, než mohlo prvé auto prejsť po tomto 9,595 km dlhom úseku diaľnice, prešla táto stavba kontroverzným vývojom. Príprava stavby začala už v roku 1970 a s viacerými prestávkami kvôli nezhodám o jej koncepcii trvala až do roku 2009. Po celú dobu projektovania aj realizácie stavby najväčšiu pozornosť v dobrom aj zlom zmysle na seba pútal dominantný objekt stavby „Mestská estakáda" v Považskej Bystrici.
Text: Ing. Miroslav Maťaščík, Alfa 04 a. s. Bratislava, hlavný inžinier
projektu, Mestskej estakády
Foto: archív autora
Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne