Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

627 územných plánov

947 článkov

4807 fotografií

online návštevníkov

25. 06. 2025, meniny má: Olívia, Tadeáš

Aktuality

Nový územný plán Mesta Košice

snimka-obrazovky-2024–06–07–085912.png

Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.

07. 06. 2024 | viac

Urban Upgrades 2022

uu22-atrium-web-archinfo.png

Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.

27. 10. 2022 | viac

Mestské zásahy Tatry

tatry-fb-cover-2×.png

Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.

04. 02. 2019 | viac

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Autor

Vydavateľstvo EuroStav, s.r.o.

Foto

EuroStav

Zdroj

Vydavateľstvo EuroStav, s.r.o.

Počet zobrazení

15515

Kategórie

Súvisiace články

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

44%

Nie

32%

Nedá sa zovšeobecňovať

24%

Aktuálne diskusie

discussions

Najnovšie komentáre

discussions

EuroStav 07-08/2012

Hlavná téma: DOPRAVNÉ ŠPECIÁLNE A INŽINIERSKE STAVBY

Tematické okruhy
Konštrukcie pre cesty, mosty, diaľnice, tunely, železnice, špeciálne stavby, povrchy vozoviek, informačné dopravné systémy, parkovacie a garážové systémy, sanácia vozoviek, technológie pre razenie tunelov, technológie pre sanáciu a opravu mostov, technológie pre rekonštrukciu železničných tratí, debniace systémy pre výstavbu diaľnic a mostov, technológie pre výstavbu špeciálnych stavieb, technológie pre výstavbu inžinierskych sieti, potrubné systémy…

Obsah

EDITORIAL
Dovolenkové „presúvanie“…

UDRŽATEĽNOSŤ VO VÝSTAVBE
Dnešný hosť rubriky: COMPAG SK, s. r. o.

DOPRAVNÉ STAVBY
História a vývoj zavesených mostov
40 rokov Mosta SNP v Bratislave
Starý most cez Dunaj v Bratislave
Stane sa z projektu TEN-T realita?
Architektúra mostov

ARCHITEKTÚRA
Hangár na letisku M. R. Štefánika v Bratislave
Kabínková lanová dráha 15 MGD, Kosodrevina – Chopok

VÝSTAVBA VO SVETE
Museo Casa Enzo Ferrari
Spaceport America v Novom Mexiku
Peace bridge od Santiaga Calatravu

DREVENÉ KONŠTRUKCIE
Patrí drevo do mostného staviteľstva?

INDUSTRIÁL
Manufaktura – Lodž, Poľsko, stará cvernovka s novým využitím

PATENTY V STAVEBNÍCTVE
Zakladanie vyťažených banských priestorov

INFOSERVIS
PREHĽAD

Stane sa z projektu TEN-T realita

Doprava v mestách je fenomén, ktorý vyvoláva polemiky, podnecuje diskusie na odbornej úrovni, nedáva spávať urbanistom, núti vyjadrovať sa laikov a politici ju už dlhodobo majú ako jeden z ťažiskových bodov pri tvorbe programových téz. Zdanlivo jej rozumieme všetci. Veď sme dennodenne jej súčasťou. Niektorí v autách, iní v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy – autobusoch, trolejbusoch, električkách, ďalší vo vlakoch. Vidíme každodenné problémy, ktorými nás zasahuje – plné cesty, dopravné zápchy, kolízie, preplnené dopravné prostriedky.

Projekt TEN-T uzrel svetlo sveta zhruba v období nášho začlenenia do EÚ. Od svojho štartu žije svojím životom. Od prvých analýz v rámci komplexného posúdenia vplyvov na životné prostredie sa postupne hlbšie a detailnejšie dopracováva myšlienka vybudovať v Bratislave dopravný systém, ktorý bude mať atribúty, zodpovedajúce štandardom doby a pomôže na území mesta urobiť prvý krok k tomu, aby budúca dopravná línia – v tomto prípade železničná trať, ktorá bude pretínať mesto – nezabránila jeho rozvoju, ale naopak, podporila ho a v rozhodujúcej miere uvoľnila územie pre iné rozvojové zámery. Mnoho ďalších zaujímavých informácií sa dozviete z článku Ing. arch. Ľudovíta Horvátha, z Dopravoprojektu, a. s.

eurostav0708ten-t.jpg

Autor: Ing. arch. Ľudovít Horváth, Dopravoprojekt, a. s.

Fotografie (vizualizácia) Dopravoprojekt, a. s.

Starý most cez Dunaj v Bratislave

Starý most bol postavený v rokoch 1889 – 1890, no súčasnú podobu nadobudol až 6. 8. 1945 po dobití Bratislavy sovietskymi vojskami, kedy ho prestavala Červená armáda spolu s nemeckými vojnovými zajatcami. Aj napriek tomu, že bol postavený ako dočasné riešenie prepojenia obidvoch brehov, používali sme ho ešte do polovice mája 2010, kedy bol pre kritický stav uzavretý. V Bratislave bol teda prvým pevným a súčasne sa stal najstarší a jediným zachovaným historickým mostom.

O rekonštrukcii a obnove Starého mosta, dominante Bratislavy, sa už popísalo množstvo článkov a prebehlo niekoľko vášnivých diskusii na túto tak háklivú no zároveň akútnu tému. Bolo vypracovaných niekoľko projektov a návrhov jeho nutnej rekonštrukcie, no napriek mnohým týmto snahám nie je stále jasné aká konečná zmena túto historickú mostnú konštrukciu vlastne čaká. Svoj pohľad na túto tému formou príspevku, o celkovej histórii príprav rekonštrukcie a obnovy Starého mosta, poskytol Ing. Miroslava Maťaščíka, ktorý sa touto problematikou zaoberá už od roku 2004…

eurostav708starymost.jpg

Autor: Ing. Miroslav Maťaščík

Fotografie (vizualizácia): Alfa 04, a. s.

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne