Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

625 územných plánov

947 článkov

4807 fotografií

online návštevníkov

15. 10. 2024, meniny má: Terézia

Aktuality

Nový územný plán Mesta Košice

snimka-obrazovky-2024–06–07–085912.png

Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.

07. 06. 2024 | viac

Urban Upgrades 2022

uu22-atrium-web-archinfo.png

Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.

27. 10. 2022 | viac

Mestské zásahy Tatry

tatry-fb-cover-2×.png

Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.

04. 02. 2019 | viac

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Autor

Vydavateľstvo EuroStav, s.r.o.

Autor fotografií

EuroStav

Zdroj

Vydavateľstvo EuroStav, s.r.o.

Zobrazení

7350

Dátum vydania

22. 12. 2012

Kategórie článku

Hodnotenie článku

Článok sa mi páči / nepáči

46%

Celkový počet hlasov: 496

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

41%

Nie

34%

Nedá sa zovšeobecňovať

25%

EuroStav 12/2012

es-12-titulka-e2c.jpg

Hlavná téma: OCEĽ, BETÓN, DREVO, SKLO

Tematické okruhy
využitie kovov, dreva a betónu v konštrukciách budov, murovacie a nové progresívne technológie pre konštrukciu budov, prefabrikáty, kovové a drevené konštrukcie fasád, nové technológie výroby betónov, prísady do betónov, transportbetón, zakladanie stavieb, sanácie betónových, kovových a dreverných konštrukcií, ochrana kovových, drevených a betónových povrchov, drevené väzníky, drevené krovy, debniace a pažiace systémy

Obsah

EDITORIAL
Oceľ, betón, drevo, sklo?

OCEĽ, BETÓN, DREVO, SKLO
Novodobé trendy využívania betónu v stavebníctve
Potenciál využitia dreva v súčasnej udržateľnej výstavbe

DISKUSNÉ FÓRUM
Quo vadis oceľové a hliníkové konštrukcie?

OCEĽ, BETÓN, DREVO, SKLO
Dva príklady jedinečnosti transparentných konštrukcií
Dvojité transparentné fasády – konštrukcie – akustika
Ochrana pamiatok verzus udržateľná výstavba

ŠPECIÁL
Požiarna odolnosť betónových konštrukcií zosilnených FRP materiálmi

ARCHITEKTÚRA
Polyfunkčný komplex Central

VÝSTAVBA VO SVETE
Agrárne centrum vzdelávania v Rakúsku
Prvá udržateľná výstava dOCUMENTA (13)

INDUSTRIÁL
„Chrámy“ industriálnej revolúcie v Turíne

DREVENÉ KONŠTRUKCIE
Nízkoenergetická konštrukcia materskej školy

MOSTY
Oblúkové mosty s oceľovými rúrami vyplnenými betónom

PATENTY V STAVEBNÍCTVE
Protisnehová zábrana z recyklovaných plastov

INFOSERVIS

PREHĽAD

Dva príklady jedinečnosti transparentných konštrukcií

dva-priklady-jedinecnosti-transparentnych-konstrukcii-2.jpg

Dve budovy v rozdielnych európskych mestách so zasklenými halovými priestormi pre verejnosť, opísala vo svojom príspevku Ing. arch. Eva Vojteková, PhD. z Fakulty architektúry STU Bratislava. Navonok demonštrujú svoju otvorenosť transparentnou oblúkovou fasádou, pristavanou k masívnej časti domu. Tvarovo sú príbuzné, ale odlišné funkciou, materiálom nosnej konštrukcie, konštrukčným systémom a spôsobom svojho vzniku – objekty obchodného domu Peek & Cloppenburg v nemeckom Kolíne nad Rýnom a budova pôvodnej železničnej stanice s novou zasklenou halou vo francúzskom Štrasburgu. Obidve zasklené haly sú výnimočné svojou konštrukciou, použitým materiálom, prepracovanými detailmi, a fascinujúcim vnútorným priestorom.

Úmysel postaviť novú budovu obchodného domu v centre Kolína súvisí so zámerom Haro Uwe Cloppenburga, osvieteného majiteľa siete obchodných domov Peek & Cloppenburg. Pre návrh budovy do Kolína nad Rýnom oslovil talianskeho architekta Renza Piana.

Nová hala železničnej stanice v Štrasburgu nadväzuje na historickú budovu stanice. Autormi architektonického návrhu sú francúzski architekti Jean-Marie Duthilleul a Francois Bonnefille, ktorí pre prepojenie jednotlivých typov hromadnej dopravy zvolili prístavbu vo forme transparentnej haly s atypickými tiahlovými oblúkovými oceľovými väzníkmi kotvenými v úrovni podlahy a nad úrovňou priečelia pôvodnej budovy.

dva-priklady-jedinecnosti-transparentnych-konstrukcii.jpg

„Chrámy“ industriálnej revolúcie v Turíne

Rozsiahlosť komplexu objektov Officine Grandi Riparazioni (OGR), Veľkých opravných dielní na údržbu lokomotív, ilustruje dôležitosť, akú zohral rozvoj železníc v procese premeny Turína na priemyselné mesto. Pôsobivá a zároveň stroho jednoduchá architektúra priestranných hál, ktoré sú situované dnes už v súvisle zastavanom území, ako aj ich spoločensko-historické pozadie, predurčilo charakter nového využitia. Talianski architekti Alfonso Femia a Gianluca Peluffo z ateliéru 5+1AA sa snažili maximálne podčiarknuť historický význam a architektonický výraz zachovaného komplexu a pretaviť ho pre potreby nového kultúrneho a turistického strediska Turína. Vsadenie nových priestorov pre dve súčasne prebiehajúce výstavy je „hrou objemov“ vo vnútri priemyselných hál. Mierne zašlé povrchy historickej stavby sa tu stretávajú.

chramy-industrialnej-revolucie-v-turine.jpg

Nízkoenergetická konštrukcia materskej školy

Stavba materskej školy v Mariánskych Lázňach je príkladom využitia drevenej konštrukcie na budovu občianskeho vybavenia. Presadenie resp. projektovanie takejto stavby nie je v podmienkach Českej (a takisto Slovenskej) republiky bežnou záležitosťou. Pritom termín, kedy bude v krajinách EÚ dovolené stavať iba nízkoenergetické a neskôr iba pasívne objekty, sa blíži veľmi rýchlo. Novostavba bola navrhnutá ako náhrada pôvodného pavilónového objektu, ktorý bol v havarijnom stave a vykazoval extrémne vysoké prevádzkové náklady. Výstavba v súčasnosti najväčšej nízkoenergetickej drevostavby v Českej republike v kategórii školstvo trvala 112 dní a celková potreba tepla na vykurovanie je 33 kWh/m2 za rok.

nizkoenergeticka-konstrukcia-materskej-skoly.jpg

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 67 | T: 0.367969

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne