Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

625 územných plánov

947 článkov

4807 fotografií

online návštevníkov

07. 10. 2024, meniny má: Eliška

Aktuality

Nový územný plán Mesta Košice

snimka-obrazovky-2024–06–07–085912.png

Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.

07. 06. 2024 | viac

Urban Upgrades 2022

uu22-atrium-web-archinfo.png

Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.

27. 10. 2022 | viac

Mestské zásahy Tatry

tatry-fb-cover-2×.png

Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.

04. 02. 2019 | viac

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Autor

Vydavateľstvo EuroStav, s.r.o.

Autor fotografií

EuroStav

Zdroj

Vydavateľstvo EuroStav, s.r.o.

Zobrazení

14939

Dátum vydania

20. 08. 2012

Kategórie článku

Súvisiace články

Hodnotenie článku

Článok sa mi páči / nepáči

46%

Celkový počet hlasov: 614

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

41%

Nie

34%

Nedá sa zovšeobecňovať

25%

EuroStav 07-08/2012

eurostav0708.jpg

Hlavná téma: DOPRAVNÉ ŠPECIÁLNE A INŽINIERSKE STAVBY

Tematické okruhy
Konštrukcie pre cesty, mosty, diaľnice, tunely, železnice, špeciálne stavby, povrchy vozoviek, informačné dopravné systémy, parkovacie a garážové systémy, sanácia vozoviek, technológie pre razenie tunelov, technológie pre sanáciu a opravu mostov, technológie pre rekonštrukciu železničných tratí, debniace systémy pre výstavbu diaľnic a mostov, technológie pre výstavbu špeciálnych stavieb, technológie pre výstavbu inžinierskych sieti, potrubné systémy…

Obsah

EDITORIAL
Dovolenkové „presúvanie“…

UDRŽATEĽNOSŤ VO VÝSTAVBE
Dnešný hosť rubriky: COMPAG SK, s. r. o.

DOPRAVNÉ STAVBY
História a vývoj zavesených mostov
40 rokov Mosta SNP v Bratislave
Starý most cez Dunaj v Bratislave
Stane sa z projektu TEN-T realita?
Architektúra mostov

ARCHITEKTÚRA
Hangár na letisku M. R. Štefánika v Bratislave
Kabínková lanová dráha 15 MGD, Kosodrevina – Chopok

VÝSTAVBA VO SVETE
Museo Casa Enzo Ferrari
Spaceport America v Novom Mexiku
Peace bridge od Santiaga Calatravu

DREVENÉ KONŠTRUKCIE
Patrí drevo do mostného staviteľstva?

INDUSTRIÁL
Manufaktura – Lodž, Poľsko, stará cvernovka s novým využitím

PATENTY V STAVEBNÍCTVE
Zakladanie vyťažených banských priestorov

INFOSERVIS
PREHĽAD

Stane sa z projektu TEN-T realita

Doprava v mestách je fenomén, ktorý vyvoláva polemiky, podnecuje diskusie na odbornej úrovni, nedáva spávať urbanistom, núti vyjadrovať sa laikov a politici ju už dlhodobo majú ako jeden z ťažiskových bodov pri tvorbe programových téz. Zdanlivo jej rozumieme všetci. Veď sme dennodenne jej súčasťou. Niektorí v autách, iní v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy – autobusoch, trolejbusoch, električkách, ďalší vo vlakoch. Vidíme každodenné problémy, ktorými nás zasahuje – plné cesty, dopravné zápchy, kolízie, preplnené dopravné prostriedky.

Projekt TEN-T uzrel svetlo sveta zhruba v období nášho začlenenia do EÚ. Od svojho štartu žije svojím životom. Od prvých analýz v rámci komplexného posúdenia vplyvov na životné prostredie sa postupne hlbšie a detailnejšie dopracováva myšlienka vybudovať v Bratislave dopravný systém, ktorý bude mať atribúty, zodpovedajúce štandardom doby a pomôže na území mesta urobiť prvý krok k tomu, aby budúca dopravná línia – v tomto prípade železničná trať, ktorá bude pretínať mesto – nezabránila jeho rozvoju, ale naopak, podporila ho a v rozhodujúcej miere uvoľnila územie pre iné rozvojové zámery. Mnoho ďalších zaujímavých informácií sa dozviete z článku Ing. arch. Ľudovíta Horvátha, z Dopravoprojektu, a. s.

eurostav0708ten-t.jpg

Autor: Ing. arch. Ľudovít Horváth, Dopravoprojekt, a. s.

Fotografie (vizualizácia) Dopravoprojekt, a. s.

Starý most cez Dunaj v Bratislave

Starý most bol postavený v rokoch 1889 – 1890, no súčasnú podobu nadobudol až 6. 8. 1945 po dobití Bratislavy sovietskymi vojskami, kedy ho prestavala Červená armáda spolu s nemeckými vojnovými zajatcami. Aj napriek tomu, že bol postavený ako dočasné riešenie prepojenia obidvoch brehov, používali sme ho ešte do polovice mája 2010, kedy bol pre kritický stav uzavretý. V Bratislave bol teda prvým pevným a súčasne sa stal najstarší a jediným zachovaným historickým mostom.

O rekonštrukcii a obnove Starého mosta, dominante Bratislavy, sa už popísalo množstvo článkov a prebehlo niekoľko vášnivých diskusii na túto tak háklivú no zároveň akútnu tému. Bolo vypracovaných niekoľko projektov a návrhov jeho nutnej rekonštrukcie, no napriek mnohým týmto snahám nie je stále jasné aká konečná zmena túto historickú mostnú konštrukciu vlastne čaká. Svoj pohľad na túto tému formou príspevku, o celkovej histórii príprav rekonštrukcie a obnovy Starého mosta, poskytol Ing. Miroslava Maťaščíka, ktorý sa touto problematikou zaoberá už od roku 2004…

eurostav708starymost.jpg

Autor: Ing. Miroslav Maťaščík

Fotografie (vizualizácia): Alfa 04, a. s.

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 65 | T: 0.285247

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne