Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
625 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
07. 10. 2024, meniny má: Eliška
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
Vydavateľstvo EuroStav, s.r.o.
EuroStav
Vydavateľstvo EuroStav, s.r.o.
14939
20. 08. 2012
Celkový počet hlasov: 614
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
Tematické okruhy
Konštrukcie pre cesty, mosty, diaľnice, tunely, železnice, špeciálne
stavby, povrchy vozoviek, informačné dopravné systémy, parkovacie a
garážové systémy, sanácia vozoviek, technológie pre razenie tunelov,
technológie pre sanáciu a opravu mostov, technológie pre rekonštrukciu
železničných tratí, debniace systémy pre výstavbu diaľnic a mostov,
technológie pre výstavbu špeciálnych stavieb, technológie pre výstavbu
inžinierskych sieti, potrubné systémy…
EDITORIAL
Dovolenkové „presúvanie“…
UDRŽATEĽNOSŤ VO VÝSTAVBE
Dnešný hosť rubriky: COMPAG SK, s. r. o.
DOPRAVNÉ STAVBY
História a vývoj zavesených mostov
40 rokov Mosta SNP v Bratislave
Starý most cez Dunaj v Bratislave
Stane sa z projektu TEN-T realita?
Architektúra mostov
ARCHITEKTÚRA
Hangár na letisku M. R. Štefánika v Bratislave
Kabínková lanová dráha 15 MGD, Kosodrevina – Chopok
VÝSTAVBA VO SVETE
Museo Casa Enzo Ferrari
Spaceport America v Novom Mexiku
Peace bridge od Santiaga Calatravu
DREVENÉ KONŠTRUKCIE
Patrí drevo do mostného staviteľstva?
INDUSTRIÁL
Manufaktura – Lodž, Poľsko, stará cvernovka s novým využitím
PATENTY V STAVEBNÍCTVE
Zakladanie vyťažených banských priestorov
INFOSERVIS
PREHĽAD
Doprava v mestách je fenomén, ktorý vyvoláva polemiky, podnecuje diskusie na odbornej úrovni, nedáva spávať urbanistom, núti vyjadrovať sa laikov a politici ju už dlhodobo majú ako jeden z ťažiskových bodov pri tvorbe programových téz. Zdanlivo jej rozumieme všetci. Veď sme dennodenne jej súčasťou. Niektorí v autách, iní v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy – autobusoch, trolejbusoch, električkách, ďalší vo vlakoch. Vidíme každodenné problémy, ktorými nás zasahuje – plné cesty, dopravné zápchy, kolízie, preplnené dopravné prostriedky.
Projekt TEN-T uzrel svetlo sveta zhruba v období nášho začlenenia do EÚ. Od svojho štartu žije svojím životom. Od prvých analýz v rámci komplexného posúdenia vplyvov na životné prostredie sa postupne hlbšie a detailnejšie dopracováva myšlienka vybudovať v Bratislave dopravný systém, ktorý bude mať atribúty, zodpovedajúce štandardom doby a pomôže na území mesta urobiť prvý krok k tomu, aby budúca dopravná línia – v tomto prípade železničná trať, ktorá bude pretínať mesto – nezabránila jeho rozvoju, ale naopak, podporila ho a v rozhodujúcej miere uvoľnila územie pre iné rozvojové zámery. Mnoho ďalších zaujímavých informácií sa dozviete z článku Ing. arch. Ľudovíta Horvátha, z Dopravoprojektu, a. s.
Autor: Ing. arch. Ľudovít Horváth, Dopravoprojekt, a. s.
Fotografie (vizualizácia) Dopravoprojekt, a. s.
Starý most bol postavený v rokoch 1889 – 1890, no súčasnú podobu nadobudol až 6. 8. 1945 po dobití Bratislavy sovietskymi vojskami, kedy ho prestavala Červená armáda spolu s nemeckými vojnovými zajatcami. Aj napriek tomu, že bol postavený ako dočasné riešenie prepojenia obidvoch brehov, používali sme ho ešte do polovice mája 2010, kedy bol pre kritický stav uzavretý. V Bratislave bol teda prvým pevným a súčasne sa stal najstarší a jediným zachovaným historickým mostom.
O rekonštrukcii a obnove Starého mosta, dominante Bratislavy, sa už popísalo množstvo článkov a prebehlo niekoľko vášnivých diskusii na túto tak háklivú no zároveň akútnu tému. Bolo vypracovaných niekoľko projektov a návrhov jeho nutnej rekonštrukcie, no napriek mnohým týmto snahám nie je stále jasné aká konečná zmena túto historickú mostnú konštrukciu vlastne čaká. Svoj pohľad na túto tému formou príspevku, o celkovej histórii príprav rekonštrukcie a obnovy Starého mosta, poskytol Ing. Miroslava Maťaščíka, ktorý sa touto problematikou zaoberá už od roku 2004…
Autor: Ing. Miroslav Maťaščík
Fotografie (vizualizácia): Alfa 04, a. s.
Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 65 | T: 0.285247
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne