Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť
627 územných plánov
947 článkov
4807 fotografií
27. 06. 2025, meniny má: Ladislav, Ladislava
Do konca septembra 2024 máte možnosť pripomienkovať Návrh nového územného plánu Mesta Košice.
Dovoľujeme si Vás pozvať na podujatie, ktoré sa uskutoční v Košiciach a obciach východného Slovenska od 04. do 05. novembra 2022.
Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.
V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.
Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?
Ing. Radovan Červienka
39216
20. 09. 2010
Celkový počet hlasov: 1990
Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?
Cyklistická doprava sa v mestách stáva dôležitým systémom prepravy ľudí. Ľudia začínajú čoraz viac využívať bicykel nielen na regeneráciu, ale aj na cestu do práce, za nákupmi, či do úradov. V preplnenom meste je bicykel najrýchlejší dopravný prostriedok. Aby sa však v meste a aj mimo neho využíval bicykel na plno, je dôležité aby bola pre neho urobená dostatočná infraštruktúra. Ako sa vraví každá cesta priláka dopravu, tak je to aj v cyklistike. Každá nová cyklistická cestička priláka cyklistov. Na výstavbu nových a opravy starých cyklistických komunikácií, sú nutné finančné prostriedky. VÚC združujú obce do veľkého celku, zabezpečujú údržbu určitých typov ciest, či financujú prímestskú dopravu. Medzi mnohé veci ktoré by mala podporovať VÚC je aj bezpečná, ekologická, zdraviu prospešná doprava cyklistika. Každý kraj cyklistiku podporuje podľa svojich najlepších predstáv. Teraz vám predstavím ako sa zaoberajú cyklistikou dva kraje a to Trenčiansky samosprávny kraj a Nitriansky samosprávny kraj.
Jednotlivé kraje nečakali a odpisovali.
Internetová stránka kraja : http://www.unsk.sk
Základné informácie o kraji
Rozloha: 343 km² (12,9% z rozlohy SR)
Počet obyvateľov: 706 758
Počet okresov: 7
Počet miest: 15
Počet obcí: 350
Sídlo kraja: Nitra
Nitriansky kraj a jeho metropola – starobylé mesto NITRA – zohrali v dejinách formovania slovenského národa, SLOVENSKA, jeho kultúry, vzdelanosti, významnú úlohu.
Reliéf kraja je prevažne rovinatý a nížinný, prerušovaný pahorkatinami. Patrí k najteplejším oblastiam a najproduktívnejším poľnohospodárskym centrám Slovenskej republiky. Na severe sa krajom tiahne pohorie Tríbeč, severovýchod je lemovaný výbežkami Štiavnických vrchov a z časti Pohronským Inovcom. Najväčšiu časť ma juhovýchode a juhu zaberá kvalitná poľnohospodárska pôda Podunajskej nížiny s časťou Žitného ostrova – najväčší riečny ostrov Európy vytvorený medzi hlavným tokom Dunaja a Malým Dunajom s bohatými zásobami podzemných vôd). Kraj, najmä jeho južné oblasti, sú bohaté na výskyt vodných a termálnych prameňov a preteká ním viacero riek – najdlhšia slovenská rieka Váh, Dunaj, Nitra, Hron, Ipeľ a Žitava. Na západe susedí s Trnavským krajom, na severe s Trenčianskym a na východe s Banskobystrickým krajom.
Na moje otázky mi odpovedal vedúci oddelenia cestovného ruchu, RIS Ing.
Karol Jurica. Za odpoveď mu touto cestou ďakujem.
Odpoveď VÚC Nitra:
Sme si vedomí toho, že v Nitrianskom samosprávnom kraji sú dobré podmienky na rozvoj cykloturistiky a cyklistickej dopravy. Preto rozvoj cykloturistiky patrí medzi prioritné ciele v Stratégii rozvoja cestovného ruchu v NSK na roky 2007 – 2013, v ktorej je definovaná strategická rozvojová vízia cestovného ruchu a hovorí o tom, že „ NSK je predurčený stať sa centrom cestovného ruchu so zameraním na využitie a rozvoj vodnej osobnej dopravy, využitie a rozvoj siete cyklotrás, využitie a rozvoj prímestskej rekreácie, ako aj ďalších foriem cestovného ruchu.“
Napriek tomu, že NSK je v štatistikách uvádzaný ako kraj s malým počtom a dĺžkou cyklotrás, samotná realita v rámci kraja je trochu iná, pretože kritériá na uznanie oficiálnych cyklotrás, ktoré sú vedené v rámci Slovenska sa líšia od > tých, podľa ktorých evidujeme cyklotrasy na území NSK. Podľa štatistiky Slovenského cyklistického klubu máme v kraji uznaných oficiálne iba 112 km cyklotrás, ale po našom zmapovaní nám to vyšlo niekoľkonásobne viac, hoci na niektorých > z nich nie je spevnený povrch. V rámci kraja evidujeme 8 cyklomagistrál , ale napríklad iba Požitavské cyklotrasy majú > 12 trás, z toho 6 bolo otvorených v roku 2006 v celkovej dĺžke 306 km.
Čo sa týka financovania podpory rozvoja cykloturistiky v NSK, v programovom rozpočte NSK sa počítalo aj s touto rozpočtovou kapitolou, ale všeobecne známe problémy, ktoré postihli nielen nás, ale aj ostatné slovenské kraje, súvisiace jednak s dopadom hospodárskej krízy a tiež v našom kraji aj s problémami v oblasti zdravotníctva a povodne, > nás donútili k radikálnemu škrtaniu investícií pre rozvoj cestovného ruchu. Ďalším faktorom, ktorý v istej miere brzdí > rozvoj budovania cyklotrás je majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov pod cyklotrasami, ktoré NSK nemôže ovplyvniť, pretože nie je vlastníkom dotknutých pozemkov. Toto si vyžaduje zainteresovanie miest a obcí, v katastri ktorých sa cyklotrasy nachádzajú a žiaľ, v tomto smere zatiaľ spolupráca nie je taká, ako by sme si ju predstavovali.
Váš prehliadač nepodporuje zobrazovanie rámcov.
Pre zobrazenie obsahu rámca kliknite sem.
Územný plán Nitrianskeho samosprávneho kraja – posúvajte a scrolujte myšouInternetová stránka kraja : http://www.tsk.sk
Základné informácie o kraji
Rozloha: 4502 km2
Počet obyvateľov: 599 847 obyvateľov
Hustota obyvateľstva: 133,2 obyvateľa na km2
Počet miest: 18
Počet obcí: 276
Sídlo kraja: Trenčín
Počet okresov s ich sídla: 9 (Bánovce nad Bebravou, Ilava, Myjava, Nové
Mesto nad Váhom, Partizánske, Považská Bystrica, Prievidza, Púchov,
Trenčín)
Zákonom NR SR 221/1996 Z.z. o územnom a správnom členení SR bolo zriadených osem krajov. Jedným z novovznikajúcich bol aj Trenčiansky kraj. Trenčiansky kraj na západe susedí so Zlínskym krajom (Česká republika), na severovýchode so Žilinským, na východe s Banskobystrickým samosprávnym krajom a na juhu s Trnavským a Nitrianskym samosprávnym krajom
Najdôležitejšie dopravné trasy
Cestné: frekventovaná autostráda z juhu na sever a
tranzitné cesty do Českej republiky a na stredné Slovensko, kvalitné
regionálne i miestne úseky
Železničné: najfrekventovanejšia trať z juhu na sever
s pokračovaním (mimo teritória kraja) na východné Slovensko, do Poľskej a
Českej republiky, niekoľko ďalších regionálnych a lokálnych tratí
Letiská: Prievidza (medzinárodné pre nepravidelné lety
aerotaxíkov, športových a malých dopravných lietadiel, záchranná
služba), Trenčín, Dubnica nad Váhom – Slávnica a Partizánske – Malé
Bielice (aeroklub a záchranná služba, výcvik športového lietania,
parašutizmus, lety balónom) Trenčiansky kraj zlučuje deväť okresov –
Trenčín, Bánovce nad Bebravou, Ilavu, Myjavu, Nové Mesto nad Váhom,
Partizánske, Považskú Bystricu, Prievidzu a Púchov. Kraj s rozlohou
4502 kilometrov štvorcových a počtom obyvateľov takmer 600 tisíc je
príťažlivý svojou históriou, tradíciou umeleckej a remeselnej zručnosti,
možnosťami športového využitia, rekreácie a množstvom prírodných
krás.Územie kraja prešlo mnohými historickými etapami. Pamätá si príchod
rímskych légií, vpády Tatárov i obdobie slávy počas vládnutia „Pána
Váhu a Tatier“ – Matúša Čáka Trenčianskeho. Odrazom jedinečného
kultúrneho dedičstva sú zachovalé majestátne stavby na historických
miestach, staré kostoly či kaštiele.Putovanie Považím je aj putovaním
špalierom ôsmich strážnych hradov na strategicky dôležitých
vyvýšeninách s výborným výhľadom do okolia, pretože ich úlohou bola
ochrana západnej hranice Uhorska. Dnes sú z nich už len ruiny.
Na môj email mi odpovedala Bc. Alena Ferová, vedúca Kancelárie predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja. TSK a cyklistická doprava
TSK podporuje cyklistickú dopravu na dvoch úrovniach
1. Rekonštrukcie a opravy ciest II. a III. triedy TSK má v správe takmer 1500 km ciest 2. a 3. triedy, ktoré prevzal od štátu v dezolátnom stave. V rokoch 2006 – 09 sme do ciest investovali viac ako 23 miliónov Eur a opravili sme cesty II. a III. triedy v hodnote viac ako 15 miliónov Eur. V tomto trende pokračujeme aj v tomto funkčnom období regionálnej samosprávy, kedy chceme využiť predovšetkým na prostriedky z európskych fondov na dôležité úseky v rámci kraja z hľadiska dopravnej obslužnosti, ako aj cesty na slovensko-českej hranici, ktoré neboli po rozdelení spoločného štátu oficiálnymi hraničnými priechodmi a ich údržba bola zanedbávaná. Opravené či rekonštruované úseky našich ciest určite uvítali a využijú aj priaznivci cyklistiky. Pripomenúť treba, že o mestské a obecné komunikácie, vrátane chodníkov, a teda aj chodníkov pre cyklistov, sa starajú mestá a obce a využívajú na to aj prostriedky z európskych fondov. Starostovia a primátori v tých častiach kraja, kde sú na budovanie cyklotrás vhodné podmienky, vyvíjajú sami iniciatívu v tejto oblasti.
2. Podpora budovania cyklotrás v oblasti cestovného ruchu TSK je aj koordinátorom aktivít v cestovnom ruchu na území samosprávneho kraja. V tejto oblasti osobitne propagujeme v našich stánkoch na medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, ako aj vo vydávaných propagačných materiáloch podmienky pre cykloturizmus v našom kraji. Osobitne v tejto súvislosti spolupracujeme so správcom Matúšovho kráľovstva Jurajom Hlatkým, ktorý získal aj ďakovný list predsedu TSK za inovatívne prístupy v oblasti CR na medzinárodnom veľtrhu CR Slovakiatour 2008
Cyklotrasy predstavujú na území TSK regionálnu a nadregionálnu cykloturistickú kostru. Z existujúcich trás majú potenciál rozvoja hlavne Vá6ska cyklotrasa, ktorá je súčasťou cyklotrasy vedenej po hrádzach Váhu z Komárna do Žiliny, produkt CR Hradná cesta, systém cyklotrás v okrese Myjava 4CYKLOREGIO, Bojnický cyklookruh a trasa po bývalej železničke Soblahov – Trenčianska Turná – Mníchová Lehota – Selec, cyklotrasa z Nového Mesta nad Váhom do Brezovej pod Bradlom. Podporujeme iniciatívy obcí, miest a združení, ktoré pracujú v tejto oblasti. Ako konkrétny príklad môžeme uviesť nový mikroprojekt Spoločnou cestou česko-slovenským pohraničím, ktorý bude riešiť cyklotrasy v okresoch Myjava, Nové mesto nad Váhom a Trenčín spolu s partnermi zo Sdružení měst a obcí Východní Moravy.
Váš prehliadač nepodporuje zobrazovanie rámcov.
Pre zobrazenie obsahu rámca kliknite sem.
Územný plán Trenčianskeho samosprávneho kraja – posúvajte a scrolujte myšouTSK pripravuje novú Koncepciu rozvoja cestovného ruchu na území kraja (vzhľadom na nový Zákon o podpore CR a v súlade s PHSR TSK do roku 2020) a v ňom bude zahrnutá aj časť venovaná podpore cykloturistiky.
Zoznam aktuálnych evidovaných cyklotrás V TSK :
1. Kopanice, Myjava, Stará Turá
2. Partizánske Cyklomagistrála:
Oslany-Partizánske-Žabokreky nad Nitrou
Brodzany – Horná Ves (Rudica)
Partizánske – Vrchhora-Klíťske Hradište-Partizánske
3. Považská Bystrica
Javorníckymi dolinami
Z Mikšovej do Prečína
Manínskou tiesňavou
Z Považskej Bystrice do Domaniže
Mojtínsko-Belušská trasa
Rajecká cyklomagistrála z Považskej Bystrice do Žiliny
Súľovské cyklotrasy
4. Trenčianske Teplice
Trenčín – Považská Bystrica
Trenčianska Teplá – Homôlka
Trenčianska Teplá – Bolešov
Trenčianska Teplá – Nová Dubnica
5. Vážska cyklomagistrála
Cykloturistické trasy v pohraničí SR-ČR
Cykloturistické trasy Ilava
Cykloturistické trasy Považská Bystrica
Cykloturistické trasy Súľova
6. Vážska cyklomagistrála a jej odbočky
Piešťany – Trenčín
Trenčín – Považská
Piešťany – Trenčín – Nemšová
Trenčianska Teplá – Homôlka
Trenčianska Teplá – Nová Dubnica
Nové Mesto nad Váhom – Krakovany
Trenčín – Soblahov – Mníchova Lehota – Trenčianska Turná –
Selec – Trenčianske Stankovce
7. MTB – Okolie Trenčína
TN-Hájik-Lúčky
Lúčky-Machnáč
Machnáč-Tr.Teplice
Tr.Teplice-Opatovská chata
Opatovská chata-Kubrá (kyselka)
Machnáč-Baske
Baske-Omšenie-Kamenné vráta
Kamenné vráta-Tr.Teplice
Kamenné vráta-Kolačín-Nová Dubnica
Opatovská chata-Nová Dubnica
Lúčky-Motešice-Baske
Lúčky-Soblahovská chata
Soblahovská chata-Trenčín
Trenčín-Vlčí vrch
Vlčí vrch-Horná Súča-Trenčín
Soblahovská chata-Radar-Inovecká chata
Inovecká chata-Inovec-Inovecká chata
Inovecká chata-Tematín-Hrádok
15 trenčianskych kyseliek
Okolie Prievidze a Bojníc (od Braňa Kotríka)
Prievidza-Štyri chotáre-Sklenné-Prievidza
Prievidza-Kanianka-Kemping
Prievidza-Magura
TN-Radar-Tr.Teplice-TN
TN-Roubaix-Nové Mesto-TN
TN-Piešťany-Topolčany-TN
TN-Radar-Zlatníky-BNB-Machnáč-TN
TN-Zliechov-Pov.Bystrica-TN
TN-Pruské-Ilava-Homôlka-Zliechov-Pruské-TN
TN-Homôlka-Bojnice-Fačkovské sedlo-Čičmany-TN
TN-Dolná Súča-Dúbrava-TN
TN-Horná Súča-Vlčí Vrch-TN
„České loopy“- TN-Žitková-Březová-Beckov-TN
Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 65 | T: 0.119428
ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne