Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

608 územných plánov

946 článkov

4805 fotografií

online návštevníkov

18. 01. 2020, meniny má: Bohdana

Aktuality

Mestské zásahy Tatry

tatry-fb-cover-2×.png

Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.

04. 02. 2019 | viac

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Diskusné stretnutie k Manuálu tvorby verejného priestoru

img-20180303–192534.jpg

V poradí prvé stretnutie s verejnosťou k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestorov Prešova zorganizovali Atrium Architekti v Libresso caffe 3.3.2018 v Prešove.

07. 03. 2018 | viac

Diskusia k téme verejných priestorov Prešova.

Radi by sme Vás srdečne pozvali na podujatie Verejné priestory Prešov, ktoré predstavuje prvé zo série diskusno — participačných stretnutí k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestranstiev Prešov.

22. 02. 2018 | viac

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

42%

Nie

33%

Nedá sa zovšeobecňovať

24%

Aktuálne diskusie

discussions

Najnovšie komentáre

discussions
RSS

Články (Doprava)

Bratislava a regióny v perspektíve dopravného rozvoja

bratislavaaregionyvperspektive01.jpg

Rozvoj Slovenska si možno len ťažko si predstaviť bez budovania koncepčnej a kvalitnej dopravnej infraštruktúry, ktoré sa nekončí len diaľnicami a rýchlostnými cestami. Všetky problémy treba riešiť komplexne, nie izolovane, na čo je potrebná podrobná projektová dokumentácia. Na takomto závere z úst výkonného riaditeľa Asociácie PPP Michala Považana sa zhodli účastníci dvojpanelovej konferencie Fórum o doprave: Bratislava a regióny, ktorú začiatkom tohto týždňa zorganizoval internetový časopis Stavebné fórum.sk v bratislavskom Apollo Hoteli. Na podujatí odznelo kvantum známych aj nových informácií, ktoré obohatili rozsiahlu mozaiku faktov a čísiel o takom komplikovanom, no pre národné hospodárstvo až fatálne dôležitom odvetví, akým doprava bezpochyby je.

15. 03. 2011 | Zdroj: Stavebné fórum.sk | Autor: Juraj Pokorný | Komentárov: 0 | Zobrazené: 19054× | viac

Železničné koridory záchranou pre kolabujúcu dopravu v Bratislave

zeleznicnekoridory01.jpg

Projekt TEN-T je jediným komplexným a dlhodobým riešením bratislavskej MHD. Jeho prípadné zastavenie by znamenalo koniec snáh o vybudovanie nosného dopravného systému. Týmto tvrdením reagoval včera na tlačovej besede generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Dopravoprojekt Gabriel Koczkáš na údajný zámer Hlavného mesta SR presunúť z Operačného programu Doprava 250 miliónov eur, pôvodne určených na prepojenie železničných koridorov na území mesta, na výstavbu hybridnej koľajovej trate z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie, vo využívaní ktorej by sa striedali električky s regionálnymi vlakmi.

01. 03. 2011 | Zdroj: Stavebné fórum.sk | Autor: Juraj Pokorný | Komentárov: 0 | Zobrazené: 14608× | viac

Doprava – alfa a omega ďalšieho rozvoja všetkých rezortov

dopravaalfaaomega05.jpg

Málokto je ochotný nahlas pripustiť, ako bezprostredne sa rozuzlenie hospodárskej, finančnej či realitnej krízy odvíja od rezortu, ktorý je systémovo nadradený všetkým rezortom vrátane ich čiastkových odvetví. Hustota a kvalita dopravnej infraštruktúry priamo ovplyvňuje úspešné fungovanie tak jednotlivcov, podnikateľských subjektov, mesta i celého regiónu, ako aj na ňu naviazané investičné projekty, architektonický a urbanistický aspekt sídiel. Na máloktorom príklade možno tak názorne a lapidárne demonštrovať prienik verejného a privátneho sektoru, ich vzájomnú predurčenosť, podmienenosť a prepojenosť, ako práve na doprave.

17. 02. 2011 | Zdroj: Stavebné fórum.sk | Autor: Juraj Pokorný | Komentárov: 0 | Zobrazené: 12615× | viac

Integrovaná doprava zrýchli a skvalitní cestovanie na Slovensku

integrovanadoprava01.jpg

Na spojení viacerých druhov verejnej dopravy, čiže mestských a prímestských autobusov, električiek, trolejbusov i vlakov na území celého štátu, sa už dlhšie intenzívne pracuje. Integrovaná doprava je jednoduchá, spoľahlivá a prehľadná preprava podľa spoločných prepravných a tarifných podmienok. Pre ľudí to znamená, že sa dovezú do a z práce bez čakania v dopravnej zápche a nemusia hľadať voľné parkoviská. Systém je výhodný aj pre dopravcov, pretože majú viacej cestujúcich, zvyšujú si tržby, a tým pádom môžu modernizovať dopravný park. V konečnom dôsledku pomôže ekonomicky a efektívne využívať verejné dopravné prostriedky. U nás začala integrovaná doprava vznikať po roku 2002 a dnes sa nachádza v rôznom vývojovom štádiu v Bratislave, Žiline a Košiciach.

20. 12. 2010 | Zdroj: Stavebné fórum.sk | Autor: Marián Hudec | Komentárov: 0 | Zobrazené: 13464× | viac

Dopravná infraštruktúra v mestách

konf.jpg

V dňoch 20. a 21. októbra 2010 sa v Žiline uskutoční 7. medzinárodná konferencia Dopravná infraštruktúra v mestách. Konferenciu organizujú Katedra cestného staviteľstva na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity, Slovenská cestná spoločnosť, Slovenská komora stavebných inžinierov a Centrum dopravního výzkumu (ČR).

20. 08. 2010 | Zdroj: Urbanita | Autor: Urbanita | Komentárov: 0 | Zobrazené: 23769× | viac

Mestá a statická doprava

vľavo Autobusová zastávka MHD pred nemocnicou. Dvadsaťcentimetrový zvyšok chodníka plný výtlkov. Foto: M. Jakušová vpravo Chodník v centre Bratislavy snáď ani nepotrebuje komentár. Foto: A. Salvová

Aj keď Slovensko stále patrí medzi krajiny s nízkym stupňom motorizácie, jej rozmach prinesie v najbližších rokoch omnoho vyššie požiadavky na priestor, o ktorý treba znížiť nároky na bývanie, služby alebo zeleň. Táto skutočnosť prináša nové nároky na urbanizáciu našich miest a obcí, na profesionalitu riešenia dopravných problémov a dôsledné dodržiavanie zásad zabezpečenia prijateľného životného prostredia. Nedokonalosť a často aj neodbornosť súčasných riešení vidieť prakticky v každom meste, na každom väčšom sídlisku na Slovensku.

17. 08. 2010 | Zdroj: Urbanita | Autor: prof. Ing. Ján Čelko, PhD. | Komentárov: 0 | Zobrazené: 17930× | viac

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne