Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

606 územných plánov

944 článkov

4803 fotografií

online návštevníkov

16. 11. 2018, meniny má: Agnesa

Aktuality

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Diskusné stretnutie k Manuálu tvorby verejného priestoru

img-20180303–192534.jpg

V poradí prvé stretnutie s verejnosťou k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestorov Prešova zorganizovali Atrium Architekti v Libresso caffe 3.3.2018 v Prešove.

07. 03. 2018 | viac

Diskusia k téme verejných priestorov Prešova.

Radi by sme Vás srdečne pozvali na podujatie Verejné priestory Prešov, ktoré predstavuje prvé zo série diskusno — participačných stretnutí k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestranstiev Prešov.

22. 02. 2018 | viac

VÝSKUM V OBLASTI AUTONÓMNEHO ÚZEMNÉHO PLÁNOVANIA

eu-logo-2.png

Zvýšenie súkromných investícií prostredníctvom spolupráce výskumných inštitúcií a podnikateľskej sféry.

29. 01. 2018 | viac

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

41%

Nie

34%

Nedá sa zovšeobecňovať

25%

Najnovšie komentáre

Pražská spojka

Ateliéry a autori: SIEBERT + TALAŠ

Autorský tím zásahu: Ondrej Horváth, Andrej Mankovecký, Martin Marušinec, Matej Siebert

Názov projektu: Pražská spojka

Miesto/lokalita zásahu: Bratislava

layout-a4-do-foto.jpg

Jedna z najpoddimenzovanejších ulíc v Bratislave je Jaskový rad. Limitovaný z jednej strany stúpajúcim svahom, z druhej strany terén klesajúci k železnici, popri nej hlavná mestská radiála – Pražská ulica. Doprava. Úzky Jaskov rad. Bývanie. Relax. Dá sa s tým niečo robiť?

Na mieste, kde Cesta na Kamzík schádza na Jaskový rad, narazíme na ďalší problém. Cesta na Kamzík končí kolmicou. Na bicykli treba mať dobré brzdy. A potom už len doprava na Kramáre a doľava smer centrum. A to sme na úzkej frekventovanej ulici. Predstava víkendového relaxu. Dá sa s tým niečo robiť?

Náš návrh sa skladá z dvoch nadväzujúcich riešení. Rozšírenie úzkej ulice Jaskového radu o vyloženú promenádu, ktorá by okamžite zatraktívnila územie. Profil doterajšej cesty, kde nám úzky chodník na jednej strane a minimálna šírka cesty a úzky chodník na strane druhej, nedávajú veľa pohody, by bol zmenený v prospech všetkých. Doterajší chodník na spodnej strane by sa zmenil na pozdĺžne parkovanie prestriedané so zeleňou, filtrujúcou nepriaznivý vplyv Pražskej ulice.

Tam, kde sa dnes začína prudký spád a výška nad zapustenou železnicou je miestami 12–15m, by začínala pešia promenáda. Štvormetrová šírka umožní okrem pešieho pohybu aj alternatívu s umiestnením drobných služieb (malá kaviareň, kvety, čitáreň, fast food,…). Prvky týchto prevádzok by bolo možné podľa potreby inštalovať, alebo naopak veľmi jednoducho odstrániť, keďže by išlo o systém typizovaných transportných kontajnerov, ktoré by sa jednoducho napájali do vyloženej konštrukcie terasy.

layout-rendre-1.jpg

Súčasťou návrhu riešenia problémového územia je aj prepojenie Jaskového radu a Kalvárie na druhej strane Pražskej ulice, lávkou pre peších a cyklistov. Spojili by sa tým dve rekreačné oblasti – územie Kamzíka a Koliby, na druhej strane doliny Kalvária a Horský park. Kruhový tvar podčiarkuje charakter relaxu. Nie je to spojnica, ktorej prvoradou funkciou je skrátiť čas potrebný na prejdenie z bodu A do bodu B. Je to most spájajúci dve pomalé rezidenčné a rekreačné štvrte, preto sa to odráža aj na tvarosloví. Umožňuje si vybrať, kadiaľ človek pôjde, či zostať krúžiť na moste.

Umožňuje súťaživosť, ktorá k relaxu a športu patrí. Z konštrukčnej stránky je lávka zavesená, stĺpy sú umiestnené na miestach, kde sa v stiesnenej situácii mestskej dopravnej radiály a železnice nájde miesto, ktoré nebude kolidovať s inými determinantami. Z toho nám vzniká k pravidelnému tvaru lávky nepravidelný systém, výrazovo dopĺňajúci celok. V noci vyzerá osvetlená lávka ako veľká aura vznášajúca sa nad územím a akcentujúca jeden z hlavných vstupov a výjazdov do a z centra hlavného mesta.

Diskusia

Pridať komentár [4] | Sledovať diskusiu [0] | RSS

Nerozumiem

20. 10. 2013 13:35:33 | ortodoxný čechoslovák - vecnesny@gmail.com

Reagovať | Odkaz na tento príspevok

Vám a Vášmu projektu ,ktorý je len akýmsi grafickým cvičením bez akceptácie širších súvislostí,podobne ako aktivity cyklokoalície ba. Prečo? Lebo mesto je živým organizmom pre všetkých. To,že Brnenská je radiálou a teda aj násosskou áut na tom sa nič nedá zmeniť ,len konečne nájsť logické a mestské riešenie.Žial v BA neuskutočnitelné. Treba odviest autá mimo Pražskú,umožniť im lahký prejazd do ciela, prestavat Stanicu a Štefánikovu, presmerovat tram... píšem otom v sme Howgh

ó slovensko impotentné

07. 01. 2014 13:58:55 | ortodoxný čechoslovák

Reagovať | Odkaz na tento príspevok

konečne som našiel svoj príspevok,ktorý potvrdil jednu pravdu - neschopnosť odbornej verejnosti a jej parciálne uzavreté záujmy a nie záujmy komunity v tomto prípade miest. potešilo, že aspon tých niekolko klikov si našlo cestu k príspevku, ale správcovia up z ke , toje presne výsledok ako ich projekt ehmk- totálny nezmysel a plytvanie / presun / korupcia miestnych autorít. teraz v ba idú robit tram v petržalke... škoda slov, skončí to presne tak ako všetko posledných 25 rokov ... 40 blaváci za účinnej pomoci odbornej verejnosti účinne prznia najvačšiu sk dzedzinu a potom to chcú vyriešiť zasa nekoncepčne 1 linkou tram... večné sny...
admin

RE: ó slovensko impotentné

07. 01. 2014 14:38:01 | admin | Reakcia na

Reagovať | Odkaz na tento príspevok

O com pojednavas?
Vyhni sa invektivom, ak mas pokracovat v diskusii.

RE: RE: ó slovensko impotentné

27. 10. 2014 09:57:05 | ortodoxny cechoslovak | Reakcia na

Reagovať | Odkaz na tento príspevok

pojednavam o obrne slovenskej mysle, co keby sa autor pozrel na sirsie suvislosti a nie nejake blbe cyklisticke cvicenie nad Brnenskou - podotykam, ze moj rocny najazd na MTB je cca 3tis.km , ale tolko nezmyslov v UP SK miest , potom sa niet co cudovat, ze poslednou komplexnou stavbou na SK bol Areal Snov na Corbavom plese v roku 1970 , kt. je dnes kompletne zniceny!!! Skus sa pozriet na zst v Liege a jej vztahy resp. vyvoj zst v Bruseli za poslednych 20 rokov resp. planovanie v Londyne a potom hovor o invektivach. SK nema pravo na existenciu, je to 1000 rokov len destrukcie, vsetko dobre , co tam vzniklo bolo nanutene a neskor zavrhnute , este aj Stefanika by katolici najradsej zadupali do zeme. Ale Tiszo, Hlinka su velebeni. A preto by si zasluzili jednu Pachovsku po papuli... Takze preto, ze aj vase vypotky patria do 4. cenovej skupiny . Toto je nieco uzitocne, pekne a hodne uznania a nie sk robota UP http://markthalrotterdam.nl/, po poslednej navsteve v KE sa mi obratil zaludok, co ste tam dokazali vyrobit s namestim a cesta od Miskolca - niekde v Nahornom Karabachu - colnica grc, chces este nieco, argumenty a vysledky nemas, pridi ukazem ti ako t robi burgemeister v Alpach , v malej dedine...
Pridať komentár

Nie ste prihlásený, pre využitie výhod pre registrovaných sa prihláste alebo zaregistrujte

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne