Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

606 územných plánov

946 článkov

4805 fotografií

online návštevníkov

16. 09. 2019, meniny má: Ľudmila

Aktuality

Mestské zásahy Tatry

tatry-fb-cover-2×.png

Tatry potrebujú Vaše nápady. Ďalší z cyklov projektu Mestské zásahy sa blíži do finále.

04. 02. 2019 | viac

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Diskusné stretnutie k Manuálu tvorby verejného priestoru

img-20180303–192534.jpg

V poradí prvé stretnutie s verejnosťou k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestorov Prešova zorganizovali Atrium Architekti v Libresso caffe 3.3.2018 v Prešove.

07. 03. 2018 | viac

Diskusia k téme verejných priestorov Prešova.

Radi by sme Vás srdečne pozvali na podujatie Verejné priestory Prešov, ktoré predstavuje prvé zo série diskusno — participačných stretnutí k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestranstiev Prešov.

22. 02. 2018 | viac

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

42%

Nie

33%

Nedá sa zovšeobecňovať

24%

Pokračujú odborné diskusie na tému Rozširovanie pešej zóny v Bratislave na Staromestskú ulicu

Odbornými diskusiami pokračuje hlavné mesto v realizácii projektu Rozširovanie pešej zóny v centre Bratislavy na Staromestskú ulicu. Zámerom samosprávy je uprednostniť chodcov v čo najširšom území hlavného mesta, pričom v dlhodobejšom horizonte sa uvažuje o možnosti bezkolíznej prechádzky centrom mesta od novobudovanej štvrte Eurovea až po Karloveské rameno vrátane pešieho prístupu na Bratislavský hrad.

Prvá odborná diskusia ukázala, že sú možné aj iné riešenia, ako tie navrhované v minulosti, ktoré predpokladali zastavať priestor medzi Dómom sv. Martina a mostom na Kapucínskej, alebo preklenúť ulicu novým objektom od Starého rozhlasu. „Tieto stavby by zafixovali komunikáciu navždy, čo by bola škoda. Preto sme sa rozhodli, že by sa to malo riešiť koncepčne a v predstihu. Tak, aby to bolo mesto, ktoré bude môcť diktovať podmienky investorom a nie naopak. Treba však hovoriť o riešení Staromestskej ulice a nie o premostení, lebo k premosteniu napokon ani nemusí dôjsť“, konštatuje hlavný architekt Bratislavy Štefan Šlachta, hlavný koordinátor projektu.

Objavilo sa aj riešenie v podobe zapustenia ulice o jednu úroveň nižšie tak, aby v hornej časti bolo možné vytvoriť napríklad, park so zeleňou, s tečúcou vodou, pod cestou garáže a podobne. Všetko je nutné doriešiť vo väzbe na okolité ulice. Odborné diskusie pomáhajú zadefinovať tézy pre workshop, ktorý sa bude konať na jeseň tohto roku, ktorého výsledky by mali definovať zásady budúceho územného plánu zóny.

„Staromestská má dnes tri a pol metra široké jazdné pruhy, nazdávam sa, že je možné ich zúžiť a jazdiť po nich opatrnejšie, ako je to napríklad v Madride. Dnes jazdí každý po Staromestskej osemdesiatkou, lebo cesta je široká. Na štyroch pruhoch sa dajú ušetriť dva metre na strane od Mikulášskej, kde sa dá už niečo robiť. Tu je šanca urobiť veľkorysé riešenie. Na druhej strane to bude stáť peniaze a my musíme nájsť aj spôsob, ako investorom ponúknuť niečo, čo im investované peniaze vráti“, dodáva Štefan Šlachta.

Hlavné mesto vychádza zo zásadných požiadaviek: rozšírenie pešej zóny Starého mesta vo všetkých možných smeroch (nábrežie, Vydrica, Hrad, Zochova a Konventná ul., Hodžovo nám.), zachovanie pohľadov na fortifikačné múry starého mesta, zachovanie funkcie dopravnej trasy Staromestskej ulice, ale aj vytváranie možností pre novú zástavbu v primeranom rozsahu tak aby bola dosiahnutá ekonomická vyváženosť riešenia, minimalizované množstvo preložiek inžinierskych sietí a optimálne skĺbenie starej a novej architektúry.

Predstava hlavného architekta pozostáva v zapustení komunikácie ešte pred Prezidentským palácom do podzemia, pričom by sa takto na jednej strane vytvorilo pred palácom plató a na druhej strane, v priestore medzi Konventnou a najvyšším súdom je možné vo forme pasáží a uličiek vytvoriť kompaktnú zástavbu, ktorá by vytvorila ekonomické podmienky na toto riešenie. Samozrejme v prípade, že sa cesta pod zemou potiahne ďalej. Druhá odborná diskusia sa uskutoční začiatkom júla tohto roku.

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 59 | T: 0.197474

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne