Nie ste prihlásený Registrácia Prihlásiť

ÚzemnéPlány.sk

606 územných plánov

944 článkov

4803 fotografií

online návštevníkov

14. 11. 2018, meniny má: Irma

Aktuality

Terasy Trstany spúšťajú predaj

trstany-banner-800.png

V Trsťanoch pri Košiciach spúšťajú predaj rodinných domov s jedinečným konceptom ekologického bývania.

25. 06. 2018 | viac

Pocitové mapy Slovenska spustené

pm-fb-profile-2×.png

Pomôžte zmeniť Vše mesto. Práve teraz máte možnosť vyjadriť sa k atraktívnosti verejných priestorov, doprave, zeleni v meste a bezpečnosti. Ktoré priestory sa Vám páčia? Kde máte problémy s bicyklovaním? V ktorej oblasti je dostatok kvalitnej zelene? Kde sa necítite bezpečne?

15. 03. 2018 | viac

Diskusné stretnutie k Manuálu tvorby verejného priestoru

img-20180303–192534.jpg

V poradí prvé stretnutie s verejnosťou k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestorov Prešova zorganizovali Atrium Architekti v Libresso caffe 3.3.2018 v Prešove.

07. 03. 2018 | viac

Diskusia k téme verejných priestorov Prešova.

Radi by sme Vás srdečne pozvali na podujatie Verejné priestory Prešov, ktoré predstavuje prvé zo série diskusno — participačných stretnutí k pripravovanému Manuálu tvorby verejných priestranstiev Prešov.

22. 02. 2018 | viac

VÝSKUM V OBLASTI AUTONÓMNEHO ÚZEMNÉHO PLÁNOVANIA

eu-logo-2.png

Zvýšenie súkromných investícií prostredníctvom spolupráce výskumných inštitúcií a podnikateľskej sféry.

29. 01. 2018 | viac

Autor

Marián Gogola

Zdroj

Mulica

Zobrazení

14408

Dátum vydania

10. 09. 2010

Kategórie článku

Súvisiace články

Hodnotenie článku

Článok sa mi páči / nepáči

52%

Celkový počet hlasov: 765

Partneri

Generálny partner

Hlavní partneri

Partneri

Mediálni partneri

Anketa

Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný?

Áno

41%

Nie

34%

Nedá sa zovšeobecňovať

25%

Aktuálne diskusie

Najnovšie komentáre

  • Dobrá pôžička

    moje meno je Paula, každý, kto číta tento príspevok, by mal považovať za nevyhnutný a 100% čestnosť. …

    14. 11. 2018 / 09:45 | paul

  • Dobrá pôžička

    Ahoj,

    Chcem, aby všetci na tejto stránke vedeli, že Annie Terry je milá a dôvera hodná dáma. …

    13. 11. 2018 / 19:46 | Ponuka pôžičky

  • WELCOME TO CAPITAL RESTRUCTURING LOAN COMPANY LENDING SERVICE

    WELCOME TO CAPITAL RESTRUCTURING LOAN COMPANY LENDING SERVICE, we are registered and guaranteed loan …

    13. 11. 2018 / 18:18 | Phd. frank Hernandez

  • svedectvo

    Ahoj, Hľadáte renomovaného veriteľa, unavený tým, že ho odmietnete v bankách a hypotéke, ste …

    13. 11. 2018 / 17:29 | Jessica

  • svedectvo

    Ahoj, Hľadáte renomovaného veriteľa, unavený tým, že ho odmietnete v bankách a hypotéke, ste …

    13. 11. 2018 / 17:27 | Jessica

Pohľad na Velo-city Global Copenhagen 2010 – skúsenosti a poznatky (2.časť)

velocity-201e.jpg

Jednou z podstatných čŕt konferencie Velo-city Global 2010, o ktorej som písal v minulom čísle bol fakt, že ste si mohli pozrieť konkrétne riešenia cyklistickej infraštruktúry v Kodani. Na vlastné oči ste si teda mohli pozrieť riešenia nazvané aj CPH 1:1 (Kodaň v mierke 1:1). V rámci konferencie bolo odporučených a vybraných 10 takýchto miest. Tie boli vyznačené a pri každom bode ste našli odborníkov, ktorí vám vysvetlili podstatu toho, či onoho riešenia.

1.Bicykle vo vlakoch

Dánske železnice umožňujú bezplatnú prepravu bicyklov v rámci červených vlakoch, ktorých prvé vozne sú označené veľkých znakom bicykla. V tomto vozni sú aj miesta, kde si môžete váš bicykel vo vlaku zaparkovať. Tieto súpravy sú skutočne na Kodaňskej hlavnej stanici neprehliadnuteľné.

clanok-z-mulice-kodan.jpg

2. Parkovacie miesta pre cargo bicykle

Cargo bicykle sú bicykle, ktoré občania používajú na prevoz tovaru, ale aj detí. Sú samozrejme dlhšie, čo spôsobuje, že majú problém zaparkovať. V Kodani sa odhaduje , že je takýchto bicyklov okolo 15 000. V meste ich nemáte problém uvidieť. Preto v mestskej časti Krusagade vytvorili pilotné zariadenia na úschovu takýchto cargo bicyklov. Dizajn je riešený vtipne, keď dizajnéri navrhli akoby parkovacie miesto pre automobil, čím chceli povedať koľko miesta zaberie obyčajné auto. Namiesto neho je možné zaparkovať až 4 cargo bicykle.

pink-ladcykel.jpg

3. Kompromisy v úzkych uličkách

Problém umiestnenia bicyklových stojanov v úzkych uličkách Kodane je stále aktuálny problém, preto sa v meste Frederiksberg, ktoré splýva s Kodaňou rozhodli vytvoriť dva druhy ulíc a uličného priestoru, kde na jednom je možno vidieť cyklostojany a na druhom nie. Posúdenie, ktoré z týchto riešení je dobré, nechali autori na diskusiu.

fred.jpg

4.Bicyklovanie do škôl

V meste Kodani, kde sú bicykle súčasťou života už pre malé deti, sa mestskí radní začali zaoberať otázkou, ako čo najviac prispieť k tomu, aby mohli deti na bicykloch chodiť do škôl a zároveň neboli ohrozované cestnou premávkou. Preto vytvorili celý rad opatrení ako upokojené ulice a samostatné cestičky pre cyklistov, ktoré deti môžu bezpečne využívať.

skolka.jpg

5. Integrovanie cyklistickej dopravy v územnom rozvoji

Kodaň je známa aj tým, ţe sa v nej varí pivo. Najznámejší pivovar Carlsberg tu mal do roku 2009 svoju 33 hektárový pivovar. Keď sa produkcia po roku 2009 presťahovala inam, nastala otázka, ako využiť tento priestor. Cieľom urbanistov a architektov je pretvoriť tento priestor v priebehu 20 rokov do komplexu, ktorý bude založený na sociálnom, ekonomickom a ekologickom princípe. Na tomto mieste ste si mohli pozrieť návrhy budúceho riešenia tohto územia.

carlsb.jpg

6. Cestičky pre obyvateľov Kodane a Frederiksbergu

Tieto dve mestá sa rozhodli vybudovať pre svojich občanov cestičky pre cyklistov v takom rozsahu, že sa komfortne dostanú z akéhokoľvek bodu A do bodu B. Sieť cyklistickej infraštruktúry je skutočne perfektná.

gvd.jpg

7. Zelené cyklotrasy

V spomínaných dvoch mestách taktiež dbajú o to, aby sa zelené cesty (greenways) budovali, čo najviac od motorovej dopravy. A že sa im to skutočne darí, dosvedčujú už 20 ročné skúsenosti s budovaním zelených ciest v meste.

indcrk3.jpg

8.Bezpečná križovatka

Dopravní inžinieri by si skutočne prišli na svoje. Na križovatke ulíc Gyldenlovesgade a Sogade je žiarivý príklad ako sa dá navrhnúť križovatka tak, aby spĺňala bezpečnostné kritéria. Prestavbu tejto križovatky urobili potom, ako bolo na nej zaznamenaných niekoľko dopravných nehôd s cyklistami. Na porovnanie pred úpravou (pred rokom 2007) bolo na tejto križovatke 7 dopravných nehôd cyklistov za rok. Po roku 2007, kedy sa úpravy uskutočnili počet nehôd predstavoval 3 nehody za rok.

indcrk4.jpg

9.Upokojovanie dopravy

Na jednej z najrušnejších ulíc Norrebrogade, kde v priemere za deň prejde 33 tisíc ľudí na bicykli a 40 tisíc autobusom sa vytvárali kongescie, preto sa dopravní inžinieri aplikovať na tejto ulici v roku 2009 opatrenia vedúce k upokojovaniu dopravy. Odvtedy sa počet cyklistov zvýšil na 36 tisíc za deň.

indcrk5.jpg

10. Celoročná údržba cyklistickej infraštruktúry

V Kodani sa jazdí skutočne celoročne, či už cez leto, keď svieti slnko, alebo cez dážď na jeseň, ale aj cez snehové metelice počas zimy.Za týmto účelom má správa mestskej údržby k dispozícii dopravné prostriedky, ktoré napríklad v zime odhŕňajú sneh, vyznačujú opotrebované pruhy a vodorovné dopravné značenie pre cyklistov.

indcrk6.jpg

Diskusia

Sledovať diskusiu [1] | RSS

Pridať komentár

Nie ste prihlásený, pre využitie výhod pre registrovaných sa prihláste alebo zaregistrujte

Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 Všetky práva vyhradené | DB: 94 | T: 0.546448

ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne